۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲

اپراتورهای برتر سرویس‌های فناوری اطلاعات کدام‌اند؟

ایتنا- در بخش ADSL، رتبه اول به شرکت شاتل و آسیاتک و های‌وب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.
اپراتورهای برتر سرویس‌های فناوری اطلاعات کدام‌اند؟


چندی پیش معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اپراتورهای برتر سرویس‌های فناوری اطلاعات سال ۱۳۹۳ در سه حوزه SAP ،WiMAX و PAP را معرفی کرد که شرکت مخابرات در میان سه اپراتور اول حوزه اینترنت پرسرعت قرار نداشت.


به گزارش ایتنا از  ایسنا، در این دوره از ارزیابی سالانه، ۲۰ اپراتور مورد ارزیابی قرار گرفته‌ و رتبه‌بندی اپراتورهای ارائه‌دهنده ADSL براساس شاخص‌های ارزیابی شامل تعرفه، کیفیت، پشتیبانی، توافقنامه سطح خدمات (SLA)، شبکه فروش و تمرکز بر نظرسنجی از کاربران انجام شده است.

به گفته داداش‌زاده در بخش ارائه‌کنندگان اینترنت پرسرعت (ADSL) شرکت آریا رسانه تدبیر (شاتل) رتبه اول، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک رتبه دوم و داده گستر عصر نوین (های وب) رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات عمومی انتقال داده‌های ماهواره‌ای (SAP)، گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان، شرکت پارس ارتباطات و آرین ماهواره به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در بخش اپراتورهای WiMAX شرکت ارتباطات مبین نت رتبه اول و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه دوم را به دست آوردند.

چندی پیش هم رتبه‌بندی اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت (ADSL) در سه ماهه آخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد که بر اساس آن شرکت آریا رسانه تدبیر (شاتل) رتبه اول، شرکتهای پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین) و انتقال داده‌های آسیاتک به طور مشترک رتبه دوم و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) رتبه سوم را کسب کرده بودند که شرکت‌های مخابرات ایران و عصر انتقال داده‌ها بعد از شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات، به طور مشترک در رتبه پنجم قرار داشتند.

از سوی دیگر قرار است امسال پروانه‌های جدیدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شود. صدور پروانه‌های ارائه ارتباطات ثابت (FCP)، ارائه خدمات ارتباطی ثابت (servco)، اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)، پروانه‌های مراکز تماس (Contact Center)، برگزاری مزایده و اعطای پروانه اپراتور دوم پست و صدور مجوز استفاده از شبکه‌های ثابت مبتنی بر LET از برنامه‌های سال ۹۴ رگولاتوری است.

صدور این پروانه‌ها در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات در کشور است که به عنوان اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

اجرای طرح رومینگ ملی، ارتقای پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل سوم و بالاتر، ساماندهی وضعیت تعرفه‌های خدمات ارتباطی را از مهمترین دستاوردهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در سال ۹۳ اعلام شده بود.
کد مطلب: 36781
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
از شاتل راضیم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام