۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷

توصیه گارتنر به مدیران اطلاعاتی در زمینه دستگاه‌های هوشمند

ایتنا - مدیران عامل در حال تغییر رویه هستند و بیش از گذشته ماشین‌های هوشمند را در فرآیندهای سازمانی مورد استفاده قرار می‌دهند.
توصیه گارتنر به مدیران اطلاعاتی در زمینه دستگاه‌های هوشمند


مرکز تحقیقاتی گارتنر در آخرین گزارش خود اعلام کرد مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها (CIO) می‌بایست توجه بیشتری به ماشین‌های هوشمند داشته باشند. زیرا این دستگاه‌ها می‌توانند در فرآیند تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و کنترل بخش‌های مختلف بیشترین تاثیر را در سازمان برجا بگذارند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، بسیاری از کشورهای جهان سرمایه‌گذاری‌های گسترده برای توسعه دولت هوشمند و شهرهای هوشمند را آغاز کرده‌اند و برای پیشبرد این هدف از راهکارهای ماشین به ماشین (M2M) استفاده می‌کنند و با استفاده همزمان از حسگرهای داده‌ای، الگوریتم‌های پیشرفته و هوش مصنوعی موفقیت خود را در این زمینه تضمین می‌کنند.

مرکز تحقیقاتی گارتنر بر این باور است که این سیستم‌ها به میزان قابل ملاحظه دقت تصمیم‌گیری‌های سازمانی را افزایش می‌دهند و در شرایطی کنترل انسانی کاهش میابد، نتیجه بهتری را موجب می‌شوند.

پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه M2M در زمینه قابلیت‌ها و کارآمدی دستگاه‌ها موجب شده است تا فرآیند سازگاری راهکارها با مدل‌های مختلف سازمانی تسریع شود. اما این سیستم‌ها هم‌اکنون بین مدیران سازمان‌ها به عنوان یک تهدید محسوب می‌شوند که سرمایه‌گذاری روی آنها بازده چندانی ندارد.

 

«استفان پرنتیس» مدیر مرکز Gartner Fellow در این خصوص گفت: «در حالی که توانایی ماشین‌های هوشمند به میزان قابل ملاحظه افزایش یافته است، این محصولات می‌توانند به دستیار اصلی نیروی انسانی تبدیل شوند و طی فرآیندهای مشخص به عنوان ابزار جدید سازمانی مورد استفاده قرار بگیرند.»

مطالعه مرکز تحقیقاتی ۲۰۱۵ گارتنر روی مدیران عامل و رهبران سازمان‌ها نشان داد که این افراد در حال تغییر رویه هستند و بیش از گذشته ماشین‌های هوشمند را در فرآیندهای سازمانی مورد استفاده قرار می‌دهند.

گارتنر پیش‌بینی کرد رشد اصلی دستگاه‌های هوشمند در سازمان‌ها طی ۵ سال آینده صورت می‌گیرد و این سیستم‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کنند.
 
کد مطلب: 36903
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام