۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲

افزایش 22 درصدی برنامه‌های قفل شکسته و محتوای هک شده

ایتنا- راهزنی اینترنتی و سوءاستفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای محبوب یکی از بزرگترین تهدیدها بر سر راه حفظ حقوق مالکیت معنوی است.
افزایش 22 درصدی برنامه‌های قفل شکسته و محتوای هک شده


بررسی‌های یک مؤسسه امنیتی نشان می‌دهد، میزان نرم‌افزارهای قفل شکسته و محتوای آنلاین هک شده در دسترس در سه سال اخیر ۲۲ درصد رشد داشته است.


به گزارش ایتنا از فارس، شرکت امنیتی Arxan اعلام کرده که علت اصلی این افزایش به هک شدن گسترده خالقان و ناشران برنامه‌های نرم‌افزاری بازمی‌گردد و ظاهرا هکرها این روزها دیگر به هک کردن افراد عادی و شرکت‌های معمولی علاقه زیادی نشان نمی‌دهند.

عرضه نرم‌افزارهای قفل شکسته آلوده به انواع بدافزار در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۹۱ میلیارد دلار خرج روی دست شرکت‌های تجاری گذشته و این تنها یکی از منابع تهدید بر علیه آنها تلقی می‌شود.

بررسی بخش تاریک وب نشان می‌دهد که نسخه‌های تقلبی و آلوده بیش از ۱.۶ میلیون بازی، نرم‌افزار و دیگر اقلام دیجیتال در فضای مجازی در دسترس است و این رقم نسبت به یک سال قبل ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

Arxan معتقد است علت اصلی تهیه نسخه‌های جعلی از برنامه‌های نرم‌افزاری مختلف امنیت پایین آنهاست و سایت‌های عرضه کننده این محصولات هم سودهای کلانی به دست می‌آورند.
کد مطلب: 36986
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام