۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵

گوگل جلوی ورود ۹۹.۹ درصد هرزنامه‌ها به جیمیل را می‌گیرد

ایتنا - 59.2 درصد از تمام پست‌های الکترونیکی که در فصل نخست سال 2015 میلادی فیلتر شدند، هرزنامه بودند.
گوگل جلوی ورود ۹۹.۹ درصد هرزنامه‌ها به جیمیل را می‌گیرد


گوگل اعلام کرد کمتر از ۰.۱ درصد از پست‌های الکترونیکی وارد شده به Inbox جیمیل را هرزنامه‌ها تشکیل می‌دهند و فولدرهای مربوط به Spam در این سرویس پست الکترونیکی کمتر از ۰.۰۵ درصد از نامه‌های درست و مورد نظر کاربر را دریافت می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، گوگل با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که به دنبال استفاده از سیستم شبکه‌ای هوش مصنوعی در هر ثانیه میلیاردها پست الکترونیکی را اسکن می‌کند و همین مسئله باعث شده است جلوی انتشار پیام‌های ناخواسته و حملات اینترنتی گرفته شود.

از آنجایی که جیمیل محبوب‌ترین سرویس پست الکترونیکی در جهان محسوب می‌شود، اگر گوگل اقدامات امنیتی مذکور را انجام نمی‌داد این سرویس در مدت کوتاهی غیرقابل استفاده می‌شد.

نتایج آخرین بررسی مرکز امنیتی Kaspersky نشان داد ۵۹.۲ درصد از تمام پست‌های الکترونیکی که در فصل نخست سال ۲۰۱۵ میلادی فیلتر شدند، هرزنامه بودند. این مرکز امنیتی دریافت که هرزنامه‌نویسان به سمت دامنه‌های جدید رو آورده‌اند و همین مسئله باعث شده است شناسایی پست‌های الکترونیکی ناخواسته و بدافزارهای اینترنتی سخت‌تر شود.

 

لازم به ذکر است گوگل از نخستین روزهای راه‌اندازی جیمیل سیستم یادگیری ماشینی را به این سرویس اضافه کرد و همین مسئله باعث شد بخش فیلترینگ پست‌های الکترونیکی جیمیل بسیار قوی عمل کند.

در حال حاضر ۹۰۰ میلیون مشترک جیمیل به صورت روزانه پست‌های الکترونیکی ناخواسته‌ای که دریافت می‌کنند را به شرکت گوگل گزارش می‌دهند و همین مسئله باعث شده است تعداد هرزنامه‌ها کاهش یابد.

شرکت گوگل هم‌اکنون روی سیستم جدیدی موسوم به Gmail Postmaster Tools کار می‌کند که قرار است امنیت جیمیل را چند برابر کند.
 
کد مطلب: 37054
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام