کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آمریکا:

جریمه ۵۶ میلیارد تومانی یک اپراتورموبایل بدلیل قطع ۳ ساعته سرویس تماس اضطراری

سايت خبری خبر آنلاین , 30 تير 1394 ساعت 9:41

ایتنا- کمیسیون تجارت فدرال آمریکا برای جلوگیری از قطعی‌های مشابه جریمه سنگینی برای تی‌موبایل در نظر گرفت.




تی‌موبایل بدلیل قطع ۳ ساعته سرویس‌ها و خدماتش که باعث شد تا کاربران نتوانند به شماره تلفن اضطراری ۹۱۱ زنگ بزنند؛ مشمول جریمه ۱۷.۵ میلیون دلاری / ۵۶ میلیارد تومان شد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، بازرسان کمیسیون تجارت فدرال امریکا پس از محرز شدن تخلف اپراتور معروف تی‌موبایل رأی به جریمه ۱۷.۵ میلیون دلاری دادند تا دیگر اپراتورها درس عبرت گرفته و به مشتریان خود قبل از هرگونه قطعی احتمالی هشدارهای لازم را بدهند.

بر اساس گزارش‌های تائیدشده، سال گذشته دو بار و درمجموع ۳ ساعت سرویس‌ها و خدمات تی‌موبایل در سراسر امریکا قطع شد و بیش از ۵۰ میلیون کاربر موبایل نتوانستند از تماس با شماره تلفن ۹۱۱ (تماس اضطراری) بهره‌مند شوند. ظاهرا تی‌موبایل مبلغ جریمه را پذیرفته است.

مطابق قوانین تجارت فدرال، کمپانی مذکور باید مشتریان خود را در جریان قطعی قرار می‌داده است (بر اساس آئین‌نامهFCC) اما نتوانسته است چنین کاری کند و اینک کمیسیون تجارت فدرال برای جلوگیری از حادثه مشابه جریمه سنگینی را برای تی‌موبایل در نظر گرفته است.


«تام ویلر» رئیس این کمیسیون باز بودن خط تماس اضطراری ۹۱۱ برای هر آمریکایی را واجب دانست و از اپراتورها خواست تحت هیچ شرایطی جان هم‌وطنان را با قطعی‌های مشابه به خطر نیندازند.

گفتنی است هر ساعت ۲۴۷۰۰ امریکایی از طریق موبایل با ۹۱۱ تماس می‌گیرند.


اوایل سال میلادی جاری اپراتور ورایزون نیز بدلیل قطعی ۶ ساعته سرویس‌های خود در آوریل ۲۰۱۴ محکوم به پرداخت ۳.۴ میلیون دلار جریمه شد.

جان لگری مدیر اجرایی تی‌موبایل


کد مطلب: 37184

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37184/جریمه-۵۶-میلیارد-تومانی-یک-اپراتورموبایل-بدلیل-قطع-۳-ساعته-سرویس-تماس-اضطراری

ايتنا
  https://www.itna.ir