کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شاتل: آمار متما فقط تبلیغاتی است

سايت خبری ايتنا , 7 مرداد 1394 ساعت 16:35

ایتنا - مدیر عامل شاتل: احتمال ورود داده‌های غلط به این سامانه وجود دارد. بر همین اساس، اگر شرکتی بخواهد، به سادگی می‌تواند در این فرایند تقلب کند و نتایج غیرواقعی به دست آورد.




احمد نخجوانی، مدیرعامل شرکت شاتل رتبه‌بندی صورت گرفته از سوی مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت(متما) را دارای اشکالات متعددی دانست و گفت: نسبت به رتبه‌بندی و معرفی برترین شرکت‌ها از سوی این مرکز انتقادات اساسی داریم.


در ایمیلی که از سوی روابط عمومی این شرکت به ایتنا ارسال شده آمده است:
وی درباره خبر "برترین شرکت‌ اینترنتی سال ۹۳، بی‌کیفیت شد" افزوده است: پیش از این بارها به سازمان فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده‌ایم نحوه رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنتی از سوی این مرکز اشکالات فراوانی دارد.
به گفته نخجوانی، پیش از این رتبه‌بندی کیفیت اینترنت شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی فارغ از تکنولوژی و تنها براساس میزان باند پهن واگذار‌شده صورت می‌گرفت که یکی از ایرادهای اساسی این تست‌ها محسوب می‌شد و به تازگی تفکیک تکنولوژی روی آن اعمال شده است.
وی گفت: عملکرد سرورهای نصب شده سنجش سرعت اینترنت حاکی از آن است که رتبه‌بندی ارایه‌کنندگان خدمات اینترنتی، آن‌هم فقط براساس شاخص سرعت بدون توجه به پروفایل تست‌شونده، رتبه‌بندی دقیقی نیست و در گزارش‌های تحلیل ماهانه مرکز متما فقط جداولی براساس سرعت و در بازه‌های زمانی مختلف شبانه‌روز ارائه شده است.

نخجوانی افزود: باتوجه به اطلاعاتی که این سیستم درحال حاضر ارایه می‌دهد، به‌عنوان یک شاخص تبلیغاتی درآمده است. بر همین اساس، اصلاح نواقص این سیستم به‌منظور ایجاد رقابتی سالم و کمک به کاربران در انتخاب سرویس‌دهنده برتر ضروری است.

مدیرعامل شاتل با اشاره به اینکه پیش از این عنوان شده بود به دلیل موازی‌کاری برخی فعالیت‌های مرکز متما با سازمان تنظیم مقررات، مدیریت آن به عهده رگولاتوری گذاشته می‌شود، ابراز امیدواری کرد با یکپارچه شدن نهادهای ارزیابی و سیاست‌گذار در بازار اینترنت کشور، از پارادوکس‌های عملیاتی و استانداردی این حوزه کاسته شود.

همچنین در بخش درگیری از این ایمیل آمده است: "وی درباره ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های اینترنتی بعد از برتر شدن‌شان دیگر راغب به ارایه سرویس با کیفیت مطلوب نیستند، توضیح داد: شاتل به عنوان یک شرکت صد درصد خصوصی سرمایه‌گذار در بازار اینترنت کشور قصد توسعه فعالیت‌های خود و کسب سهم بیشتری از این بازار را دارد بنابراین ارائه خدمات بی‌کیفیت و کم شدن رغبت به فعالیت در این بازار عملا در حیطه مفاهیم مدیریتی این شرکت هیچ جایی ندارد.
 


کد مطلب: 37348

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37348/شاتل-آمار-متما-فقط-تبلیغاتی

ايتنا
  https://www.itna.ir