۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲

سه‌چهارم مدیران ارشد اپل مرد هستند

ایتنا - 31 درصد از مجموع کارمندان تولیدکننده آیفون را زنان تشکیل می‌دهند و 69 درصد مابقی کارمندان هم مرد هستند.
سه‌چهارم مدیران ارشد اپل مرد هستند


بر اساس آخرین گزارش رسمی که اپل منتشر کرده است، تنها ۲۲ درصد پست‌های کلیدی در این شرکت به زنان واگذار شده است و مابقی بخش‌ها را مردان هدایت می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، اپل در سیستم جدید مدیریتی خود سعی کرده است نقش زنان را در این شرکت پررنگ‌تر کند و در هر دو بخش فنی و غیرفنی بیش از گذشته زنان را به کار گیرد. با این وجود همچنان گفته می‌شود که مردان سفیدپوست بخش اعظم کارمندان اپل را تشکیل می‌دهند و به عبارت دیگر، این گروه از افراد اپل را مدیریت می‌کنند.

در این گزارش گفته شد ۳۱ درصد از مجموع کارمندان شرکت تولیدکننده آیفون را زنان تشکیل می‌دهند و ۶۹ درصد مابقی کارمندان هم مرد هستند.

البته اپل بسیار خوشحال است که تغییرات اندکی در این زمینه اعمال کرده است. زیرا در سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۰ درصد کارمندان آن را زنان و ۷۰ درصد را هم مردان تشکیل می‌دادند.

 

«تیم کوک» مدیرعامل اپل در گزارش جامع این شرکت مربوط به نحوه توزیع کارمندان توضیح داد: «ما قول می‌دهیم که این اعداد و ارقام باز هم تغییر کنند و هم‌اکنون بسیار خرسندیم که نخستین گام را در این زمینه برداشته‌ایم.»

او در ادامه گفت: «ما سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زن در شعبات مختلف اپل در سراسر جهان استخدام کردیم که این رقم نسبت به تعداد زنان استخدام شده طی سال گذشته رشد ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.»

اما اگر این افراد را با مجموع کارمندان اپل مقایسه کنیم درخواهیم یافت که این شرکت آمریکایی اقدام خاصی انجام نداده است. زنان تنها ۲۲ درصد از نقش‌های فنی این شرکت را در اختیار دارند که این رقم از ۲۰ درصد سال گذشته اندکی بیشتر شده است.

در بخش پست‌های مدیریتی ارشد زنان تنها ۲۸ درصد مدیریت‌های شغلی اپل را در اختیار دارند و در مقال ۶۳ درصد موقعیت‌های شغلی را هم مردان به خود اختصاص داده‌اند.
 
کد مطلب: 37630
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام