۰
plusresetminus
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵

هشت دلیل برای عدم نصب ویندوز 10

ایتنا- ویندوز 10 هنوز نیامده، باز هم مخالفانی روبرای خود دست و پا کرد!
هشت دلیل برای عدم نصب ویندوز 10


این روزها کم نیستند افرادی که کاربران را به نصب تازه‌ترین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت موسوم به ویندوز ۱۰ دعوت می‌کنند، اما برخی تداوم استفاده از ویندوزهای ۷ و ۸.۱ را عاقلانه‌تر می‌دانند.


به گزارش ایتنا از فارس، امکانات تازه ویندوز ۱۰ مانند مرورگر پیشرفته‌تر، امکان تشخیص چهره، دستیار صوتی کورتانا و ....آن را از نسخه‌های قدیمی‌تر متمایز نموده، اما آیا این بدان معناست که باید لزوما با ویندوزهای قبلی خداحافظی کنیم؟

در ادامه استدلال‌های مخالفان نصب ویندوز ۱۰ را با هم مرور می‌کنیم تا مشخص شود چرا صلاح باشد برخی کاربران در استفاده از این سیستم‌عامل عجله نکنند.

مشکلات مربوط به نقض حریم شخصی
مایکروسافت مدعی است برای ارائه خدمات مناسب به کاربران باید همه داده‌های آنها دسترسی داشته باشد و به عنوان مثال دستیار صوتی کورتانا در ویندوز ۱۰ به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به محتوای ایمیل و برنامه‌ریزی‌های شما در بخش تقویم دسترسی داشته باشد.

این امر نقض صریح حریم شخصی تلقی می‌شود و امنیتی برای کاربران بر جای نمی‌گذارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مایکروسافت هیچ حد و مرزی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات کاربران ویندوز ۱۰ قائل نیست و مانند ویندوز ۸ به هر کاربر یک شناسه تبلیغاتی اختصاص می‌دهد و بر اساس اطلاعات شخصی جمع‌آوری کرده آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط را به نمایش درمی‌آورد.

بنابراین مایکروسافت هم راه دیگر غول‌های دنیای فناوری یعنی اپل و گوگل را ادامه داده و تلاش دارد تا سرحد امکان به اطلاعات خصوصی افراد دسترسی پیدا کند.

اشکالات وان درایو
این مشکل تنها مربوط به افرادی است که از وان درایو در ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کنند و اطلاعات زیادی را در آن قرار داده‌اند.

اما افرادی که از وان درایو در ویندوز ۷ و ۸ استفاده می‌کردند در ویندوز ۱۰ با مساله خاصی مواجه نخواهند بود.

اگر شما عادت کرده بودید که همه فایل‌های وان درایو خود را در مرورگر فایل ویندوز ۸.۱ ببینید در ویندوز ۱۰ شوکه می‌شوید.

زیرا در این ویندوز باید انتخاب کنید که قادر به مشاهده کدام پوشه‌ها در File Explorer باشید.

بعد از انتخاب پوشه‌های خود دیگر پوشه‌ها در File Explorer و دیگر جاها قابل دسترس نیستند و برای مشاهده آنها باید به وی سایت وان درایو بروید. این وضعیت می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.



مشکلات مربوط به دی.وی.دی پلیر و نبود مدیاسنتر
حذف نرم‌افزار چندرسانه‌ای مدیاسنتر از ویندوز ۱۰ موجب برخی نارضایتی‌ها شده و مایکروسافت با سختگیری زیاد کاری کرده که این نرم‌افزار به هیچ وجه بر روی سیستم‌عامل جدیدش قابل نصب نباشد.

جالب اینکه حتی با بازگشت به ویندوز ۷ هم نمی‌توان این نرم‌افزار را به سیستم‌عامل بازگرداند.

علت این کار مجبور کردن کاربران به استفاده از دیگر محصولات این شرکت و از جمله کنسول بازی ایکس‌باکس است.

اما باید توجه داشت که کاربران ویندوز حق انتخاب‌های دیگری هم دارند و شاید مایکروسافت با تلاش برای تحمیل روشی خاص به کاربرانش آنها را فراری دهد.

مساله خیلی عجیب دیگر عدم امکان پخش دی.وی.دی با استفاده از ویندوز ۱۰ است که مشخص نیست چنین ایده عجیبی از کجا به ذهن طراحان ویندوز یاد شده خطور کرده است.

عدم تنوع app ها

اگر شما به استفاده از هزاران هزار برنامه یا app در محیط دیگر سیستم‌عامل‌های همراه و رومیزی عادت کرده‌اید، برنامه‌های محدود ویندوز ۱۰ شما را راضی نخواهد کرد.

این مشکل در تمامی نسخه‌های ویندوز ۱۰ برای رایانه‌های ثابت و تلفن همراه وجود دارد و برنامه‌های موجود در فروشگاه آنلاین ویندوز هم چندان متنوع نیست.

به همین دلیل مایکروسافت تمهیداتی اندیشیده تا برنامه‌های آندروید و iOS را با ویندوز تازه‌اش سازگار کند.

برخی برنامه‌های ویندوز ۱۰ هم که ظاهرا برای رقابت با نمونه‌های مشابه عرضه شده‌اند چندان قدرتمند نیستند.

ضعف و نقص برنامه‌های کلیدی مانند mail و edge
برخی برنامه‌های مهم ویندوز ۱۰ هنوز کاملا آماده استفاده نیستند. به عنوان مثال برنامه mail علیرغم عرضه، اطلاع‌رسانی در مورد نامه‌ها را به گونه‌ای نابسامان انجام می‌دهد و اگر کاربران دارای چند حساب کاربری باشند به طور جدی و به خصوص در مورد نمایش هشدار دریافت ایمیل جدید دچار مشکل می‌شوند.

همچنین بسیاری از کاربران می‌گویند با کلیک برای باز کردن هشدارها برنامه هنگ کرده و از کار می‌افتد.

مرورگر تازه وارد edge هم مشکلاتی دارد که از جمله آنها می‌توان به عدم عرضه افزونه، عدم امکان بلوکه کردن آگهی‌ها، دشواری تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض، عدم امکان مدیریت صحیح زبانه‌های باز شده و .. اشاره کرد.

حالت تبلت ویندوز ۱۰ جذاب نیست
اگر از ویندوز ۸.۱ استفاده کرده اید و آن را در وضعیت لمسی تنظیم نموده‌اید تا بر روی تبلت و ... به سهولت از این سیستم‌عامل استفاده کنید، بعید است از حالت لمسی ویندوز ۱۰ چندان خوشتان بیاید.

جابجایی برخی منوها و مشکلات مربوط به نمایش اولیه و بازنمایش آنها باعث شده تا عده‌ای از کاربران برای نصب و استفاده از ویندوز ۱۰ تردید داشته باشند.

مشکلات حالت تبلت ویندوز ۱۰ در زمان استفاده از برخی appها و به خصوص مرورگر Edge به چشم می‌آید. در مجموع بهتر است قبل از نصب ویندوز ۱۰ حتما حالت تبلت آن را شخصا امتحان کنید.

نصب پرماجرای ویندوز ۱۰
این احتمال وجود دارد که مایکروسافت پیامی در مورد آماده نبودن ویندوز ۱۰ برای بارگذاری در محیط ویندوزهای ۷ و ۸.۱ را بر روی سیستم شما به نمایش درآورد.

علت آن است که این شرکت از طریق اینترنت ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رایانه شما را به دقت بررسی می‌کند و سپس رایانه‌تان را در صف انتقال به ویندوز ۱۰ قرار می‌دهد. لذا ممکن است مدت زیادی برای فعال شدن قابلیت انتقال به ویندوز ۱۰ معطل شوید. البته این مشکل با نصب دستی ویندوز ۱۰ قابل حل است.

به روزرسانی‌های اجباری
یکی از پاشنه‌های آشیل جدی ویندوز ۱۰ نصب اجباری و بدون اجازه وصله‌های به روزرسان آن است که در همه نسخه‌ها هم وجود دارد و ظاهرا گریزی از آن نیست.

این کار بر طبق زمان‌بندی سرورهای مایکروسافت صورت گرفته و در نتیجه هم بخش قابل توجهی از پهنای باند کاربران مصرف می‌شود و هم ممکن است بعد از نصب وصله‌های به روزرسان رایانه به طور خودکار از نو راه‌اندازی شده و اطلاعات ذخیره نشده از دست برود.

تعداد وصله‌هایی که در هفته‌های اخیر باعث راه‌اندازی مجدد رایانه‌ها شده‌اند کم نیستند و متوقف کردن ناگهانی به روزرسانی‌ها هم در مواردی به نقص فنی و راه‌اندازی مجدد سیستم‌ها منجر شده است.
کد مطلب: 37860
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام