۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲

روبات آشپز، دستور پخت غذا را از اینترنت می‌خواند

ایتنا – دانشمندان موفق به ساخت یک روبات هوشمند شده‌اند که برای انجام فرایند آشپزی وارد اینترنت شده و پس از مطالعه دستور پخت بر اساس آن عمل می‌کند.
روبات آشپز، دستور پخت غذا را از اینترنت می‌خواند


دانشمندان موفق به ساخت یک روبات هوشمند شده‌اند که برای انجام فرایند آشپزی وارد اینترنت شده و پس از مطالعه دستور پخت بر اساس آن عمل می‌کند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم از وب‌سایت خبری gizmodo، این روبات که به‌عنوان بخشی از پروژه ویژه‌ای به نام RoboHow است، توسط دانشمندان اروپایی طراحی شده است. ساختار هوش مصنوعی درونی این روبات به آن اجازه می‌دهد تا بتواند تحلیل‌های منطقی از محتوای متنی موجود در اینترنت داشته باشد.

روبات آشپز یادشده توسط این محققان، PR2 نام‌گرفته است و می‌تواند علاوه بر امکان یادشده، با تشخیص محیط اطراف خود به‌خوبی در آشپزخانه رفت و آمد کند. ازجمله نکات جالب در کارکرد این روبات این است که این رفت و آمد به‌نوعی طراحی‌شده است که تداخلی با حضور انسان‌ها در آشپزخانه نداشته باشد.

 
دانشمندان در یک آزمایش عملی این روبات را به پختن یک غذای خاص گماردند و PR2 نیز برای یافتن راهکار پختن این غذا به سراغ وب‌سایت WikiHow رفته و پس از پیدا کردن دستور پخت غذای مربوطه، تک‌تک موارد آن را یک به یک اجرا کرده و درنهایت نیز این غذا را آماده کرد.
در طول فرایند کاری او نیز افرادی در آشپزخانه محل کار او رفت و آمد می‌کردند که این روبات به‌خوبی از عهده عدم برخورد با آنها برآمد.

شایان‌ذکر است که این نوع از هوش مصنوعی علاوه بر روبات‌های خانگی می‌تواند در صنایع مختلف نیز به کار گرفته شود و انجام فرایند آشپزی تنها به‌منظور نمایش توانایی‌های PR2 برای این روبات در نظر گرفته ‌شده بود.
 
کد مطلب: 37932
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام