۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷

تلاش پنتاگون برای ابداع روش جدید شناسایی حملات هکری

ایتنا- پنتاگون به طور جدی در تلاش است تا مشکل آسیب‌پذیری شبکه‌ها و رایانه‌های خود را برطرف کند.
تلاش پنتاگون برای ابداع روش جدید شناسایی حملات هکری


وزارت دفاع آمریکا به منظور مقابله با حملات سایبری هکرها و جلوگیری از سرقت اطلاعات و فایل‌های حساس در تلاش برای ابداع یک روش جدید فوق امنیتی است.


به گزارش ایتنا از فارس، با افزایش گزارش مواردی از سرقت اطلاعات حساس کارکنان نهادهای دولتی در آمریکا و حتی نفوذ هکرها به شبکه‌های نگهداری داده‌های نظامی و فوق‌سری ایالت متحده، پنتاگون تلاش کرده تا به طور جدی مشکل آسیب‌پذیری شبکه‌ها و رایانه‌های خود را برطرف نماید.

این وزارتخانه در حال ایجاد یک سیستم الکترونیک جدید است که قادر به شناسایی و اولویت‌بندی آسیب‌پذیری‌ها و حفره‌های امنیتی بوده و بر اساس تهدید ناشی از آنها هر یک را طبقه‌بندی می‌کند.

ورود داده‌ها برای اولویت‌بندی آسیب‌پذیری‌ها به طور دستی صورت می‌گیرد، اما طبقه‌بندی نهایی داده‌ها با استفاده از یک سیستم خودکار صورت می‌گیرد که می‌توان با استفاده از آن به سرعت هرگونه تلاش برای نفوذ به رایانه‌ها را شناسایی کرد و گروه‌های واکنش سایبری را نیز از حملات هکری مطلع نمود تا بتوان قبل از هرگونه آسیب جدی با عاملان این اقدامات برخورد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمامی شبکه‌های رایانه‌ای حساس دولتی در آمریکا در برابر حملات هکری آسیب‌پذیر هستند و حتی برخی اطلاعات سیستم‌های موشکی آمریکا به دست هکرهای چینی افتاده است. قرار است چارچوب این کار ظرف چند ماه آینده نهایی شود.

ارتش آمریکا تا به حال ۶۲۰۰ نفر از پرسنل خود را در قالب ۱۳۳ تیم واکنش سازماندهی کرده و قرار است سیستم امنیتی ضدهکری آن تا سال ۲۰۱۶ عملیاتی و فعال شود.
کد مطلب: 38223
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام