کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر داد؛

بیشترین میزان مصرف پهنای باند اینترنت مربوط به تصویر است

خبرگزاری مهر , 18 مهر 1394 ساعت 10:00

ایتنا- آپلود و دانلود کردن ویدئوها، حجم و پهنای باند بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.




رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: براساس آمارهای موجود، بیشترین میزان مصرف پهنای باند و حجم داده در اینترنت مربوط به تصویر است .


به گزارش ایتنا از مهر، نصرالله جهانگرد با بیان اینکه آینده بر تولید محتوا مبتنی بر فرهنگ و هنر استوار است اظهار داشت: آینده به سمتی حرکت می‌کند که زبان مفاهمه جهان تصویری می‌شود بگونه‌ای که یک تیزر ۳۰ ثانیه‌ای کار یک کتاب را انجام می‌دهد.

وی با تاکید براینکه تولید سرویس و محتوا مؤلفه‌های اصلی ثروت آفرینی است افزود: بر اساس آمارهای موجود، بیشترین میزان مصرف پهنای باند و حجم داده در اینترنت، تصویری است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اهمیت صنعت بازی رایانه‌ای و انیمیشن در زمان حاضر گفت : رشد این صنعت موجب ارتقاء صنایع، توسعه اشتغال و همچنین موجب همکاری رشته‌های مختلف اقتصاد و اجتماع می‌شود .

وی با تاکید براینکه صنعت بازی رایانه‌ای و انیمیشن و همچنین برنامه‌نویسی از خطوط اصلی توسعه فناوری اطلاعات در کشور است، ادامه داد: همچنین خلاقیت، نیروی ماهر و فرهنگ از عناصر مهم تولید محتوا به حساب می‌آیند که هر ۳ منبع نیز در کشور ما یافت می‌شوند و با اعمال مدیریت صحیح و همکاری می‌توان در این زمینه رشد کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: امروزه سیاست کشورهای دنیا این است که چگونه دانش تئوری دانشگاه تبدیل به مهارت و در نهایت منجر به تولید اپلیکیشن و خدمات شود .

جهانگرد با تاکید براینکه کشورهایی که از چرخه اقتصاد دانش بنیان غفلت کنند دچار بحران‌های اقتصادی و ساختاری می‌شوند افزود: خوشبختانه در مجموع احکام راهبردی در سطح ملی، به خصوص در دو سال اخیر، بالغ بر ۸۰ درصد مجموعه اقتصاد کلان مقاومتی، تکیه بر توسعه دانش بنیان دارد.


کد مطلب: 38586

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38586/بیشترین-میزان-مصرف-پهنای-باند-اینترنت-مربوط-تصویر

ايتنا
  https://www.itna.ir