کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر اجرایی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای مطرح کرد

صنعتی درآمدزا به نام بازی‌های رایانه‌ای

خبرگزاری ايسنا , 22 مهر 1394 ساعت 9:56

ایتنا- تأثیرات بازی‌های رایانه‌ای در ذهن انسان غیرقابل انکار است.



 
جواد راستی روز سه شنبه در کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای که در تالار خوارزمی دانشگاه اصفهان برگزار شد با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای یک بحث بین رشته‌ای و مهم است، اظهار کرد: دید سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای یک دید غالب‌تر در ایران و جهان است، اما در دنیا به بحث درآمدزایی این صنعت توجه می‌شود. همچنین بازی رایانه‌ای یک بازی تعاملی است که مفاهیم را القا می‌کند و تأثیرات رایانه در ذهن انسان غیرقابل انکار است.


به گزارش ایتنا از ایسنا،دبیر اجرایی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای دید کودکان را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد و در امر هویت بخشی بسیار مؤثر است، افزود: این مسأله باعث شده تا به بازی‌های رایانه‌ای با یک دیدگاه علمی نگریسته شود.

راستی با بیان اینکه فرصت‌های بازی‌های رایانه‌ای از چالش‌های آن کمتر است، گفت: دیدگاه سیاهی نسبت به بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد اما می‌توان از این بازی‌ها برای آموزش و ایجاد تفکر خلاق، مدیریت استراتژی و هماهنگی چشم و ذهن در کودکان استفاده کرد.

وی با اشاره به سه محور فنی، علوم انسانی و هنری مورد توجه در بازی‌های رایانه‌ای، اضافه کرد: برگزاری همایش بازی‌های رایانه‌ای برای اولین بار در کشور باعث ایجاد یک نگاه صنعتی درآمدزا به این موضوع است.

در کشور مدیریت کسب و کار صحیح و تجاری بازی‌های رایانه‌ای وجود ندارد. همچنین تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای قبل از اینکه شناختی از سلیقه مخاطب داشته باشند به نوشتن نرم‌افزار می‌پردازند و همین باعث افول این صنعت می‌شود.

دبیر اجرایی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: می‌توان بازی‌های رایانه‌ای را برای درمان و توانبخشی شناختی طراحی کرد.

راستی با اشاره به تبلیغات به وسیله بازی‌های رایانه‌ای گفت: بانک‌ها و بیمه‌ها می‌توانند به جای تبلیغات از طریق تلویزیون برای تبلیغات بازی‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ گردشگری در استان اصفهان حائز اهمیت است، افزود: تبلیغ جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی استان اصفهان به وسیله بازی‌های رایانه‌ای موجب جذب توریست بیشتر خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به وجود سلایق مختلف در بازی‌ها، اضافه کرد: این کنفرانس سعی دارد تا سلایق مختلف را در کنار هم فراهم کند تا کسانی که تنها به ساخت بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند، همزمان از دیدگاه‌های علمی هم بهره‌مند شوند.

راستی با بیان اینکه سالانه همایش‌های زیادی در کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: دلیل برگزاری این همایش‌ها باید آسیب‌شناسی شود و شرکت‌های تجاری باید برگزاری این همایش‌ها را در دست بگیرند تا موجب پیوند دانش و صنعت شوند.


کد مطلب: 38688

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38688/صنعتی-درآمدزا-نام-بازی-های-رایانه-ای

ايتنا
  https://www.itna.ir