کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتحاد بزرگان فناوری برای اختصاص 70 میلیون دلار بودجه به تبلیغ رایانه‌های شخصی

خبرگزاری فارس , 25 مهر 1394 ساعت 11:02

ایتنا- شرکت‌های تولید کننده رایانه شخصی با شعار رایانه شخصی چه‌کار می‌کند با هم متحد شدند.




با افزایش تعداد افرادی که ترجیح می‌دهند به جای استفاده از رایانه شخصی از تبلت و گوشی و ... استفاده کنند، شرکت‌های بزرگ سازنده رایانه شخصی قصد دارند برای تبلیغ مزایای رایانه‌ها ۷۰ میلیون دلار هزینه کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، در آگهی‌های تبلیغاتی که به همین منظور تولید و پخش می‌شوند مزایای استفاده از رایانه‌های شخصی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها توضیح داده می‌شود.

نکته جالب در این زمینه اتحاد شرکت‌های بزرگ رقیب برای طراحی و پخش تبلیغات یاد شده است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به اچ.پی، دل، لنووو ،مایکروسافت و اینتل اشاره کرد.

کاهش فروش رایانه‌های شخصی کسب و کار همه این شرکت‌ها را به خطر انداخته است و لذا آنها حول شعار "رایانه شخصی چه کار می‌کند؟" با هم متحد شده‌اند.

در ۵ سال اخیر لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای فوق دقیق، تراشه‌های قدرتمند و باتری‌های با عمر بالا باعث شده تا رایانه‌های شخصی که قابلیت حمل و نقل ندارند توان رقابت خود را از دست بدهند.

از سوی دیگر افزایش خرید رایانه‌های شخصی باعث بهبود وضعیت درآمدی مایکروسافت و اینتل که به تازگی ویندوز ۱۰ و نسل جدید پردازنده‌های خود را عرضه کرده، می‌گردد.

پیکار تبلیغاتی یاد شده از روز دوشنبه آغاز شده و از طریق شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های اینترنتی ادامه می‌یابد.

قرار است این تبلیغات تا دو ماه دیگر و آغاز فصل خرید تعطیلات کریسمس ادامه یابد. هدف اصلی این تبلیغات افرادی هستند که در چهار سال اخیر رایانه شخصی جدیدی نخریده‌اند.

تعداد این افراد تنها در آمریکا بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار است. میزان فروش رایانه‌های شخصی در سه سال و نیم اخیر به طور مرتب کاهش یافته است.


کد مطلب: 38728

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38728/اتحاد-بزرگان-فناوری-اختصاص-70-میلیون-دلار-بودجه-تبلیغ-رایانه-های-شخصی

ايتنا
  https://www.itna.ir