۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸

اپراتورهای مجازی سیم‌کارت اختصاصی می‌دهند

ایتنا- اپراتورهای مجازی به این معنی که دارای شماره و سیم‌کارت مستقل خود هستند اما شبکه آنها از پشت آنتن‌های رادیویی و BTSها شروع می‌شود.
اپراتورهای مجازی سیم‌کارت اختصاصی می‌دهند


معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: شبکه اپراتورهای مجازی از پشت آنتن‌های رادیویی وBTSهای کنونی اپراتورهای اصلی شروع می‌شود و می‌توانند با شماره و سیم‌کارت‌های مختص خود اقدام به بازاریابی مشترکان جدید کنند.


صادق عباسی شاهکوه با بیان اینکه بعد از پروانه‌های ارتباطات ثابت و تعیین تکلیف باندهای فرکانسی خدمات TD-LTE نوبت آن رسیده تا سراغ تعیین تکلیف اپراتورهای مجازی موبایل برویم، درباره ضرورت این کار گفت: اکنون تعدادی متقاضی برای دریافت پروانه‌های MVNO (اپراتورهای مجازی) آمده‌اند و ما هم درصدد بررسی صلاحیت آنها هستیم.

وی عنوان کرد: اکنون سه اپراتور اصلی و فعال موبایل در کشور داریم که جهت ایجاد فضای رقابتی بین آنها مجبور به پیاده‌سازی راهکارها و اقداماتی هستیم.

یک راهکار این است که پروانه اپراتور دیگری را تهیه و اعطا کنیم که هزینه و سرمایه‌گذاری بسیار زیادی می‌طلبد.

او افزود: اما راهکار دیگر که در دنیا نیز مرسوم است، اعطا پروانه‌های اپراتورهای مجازی موبایل است.

اپراتورهای مجازی به این معنی که دارای شماره و سیم‌کارت مستقل خود هستند اما شبکه آنها از پشت آنتن‌های رادیویی و BTSها شروع می‌شود.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری با تاکید بر اینکه MVNOها حق انتخاب بیشتری به مشترکان موبایل می‌دهند، اذعان کرد: MVNOها به دلیل تعاملات مستقیم با اپراتورها و از آن جهت که بخشی از ظرفیت شبکه‌ آنها را فعال می‌کنند، همواره کیفیت بهتری از شبکه اپراتور اصلی دریافت کرده و در اختیار مشترکان قرار می‌دهند.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه به این ترتیب حق انتخاب مشترکان بالا می‌رود، درباره برخی سرویس‌های این اپراتورهای نوظهور گفت: ممکن است یک اپراتور مجازی فقط به ارائه خدمات سلامت بپردازد، دیگری به فکر ارائه خدمات پس از فروش برای خودروها باشد و یکی در حوزه بانکی فعالیت کند.

مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال گذشته و هم‌زمان با ارتقا پروانه اپراتورهای اول و دوم ارتباطی، تدارک ورود اپراتورهای مجازی به ایران را دیدند و امسال نیز حق امتیاز پایه این اپراتورها در جلسه هیات دولت با حضور رئیس جمهور به میزان ۵۰ میلیارد ریال و پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه نوع دوم ۲۰ میلیارد ریال تعیین و تصویب شد.

در آن جلسه عنوان درآمد پیش‌بینی شده در طرح تجاری این اپراتورها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان و مقرر شد به ازای هر ۵۰ میلیارد ریال ۱۰ درصد به حق امتیاز اضافه گردد.

منبع : تسنیم
کد مطلب: 39224
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام