۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵

ارتش برزیل هک شد

ایتنا - با این حمله رمزهای عبور برای دسترسی به سایت‌های اینترنتی وابسته به این سازمان به طور کامل سرقت شد.
ارتش برزیل هک شد


سرورهای مخصوص ارتش برزیل هفته گذشته هک شد و بر اساس این اتفاق اطلاعات شخصی حدود ۷ هزار کارمند این سازمان با جزئیات کامل در اختیار مجرمان سایبری قرار گرفت.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از زد.دی.نت، هدف از این عملیات هکری بزرگ به صورت آنلاین منتشر شد. هکرها اعلام کردند این اقدام را به عنوان مقابله با یکی از برنامه‌های وزارت دفاع برزیل انجام دادند.

بر اساس این برنامه، مرکز دفاع سایبری برزیل طرحی را با نام تسخیر پرچم (CTF) ارائه کرد تا یک رقابت سایبری بین کارشناسان و متخصصان این کشور برگزار شود.

ارتش برزیل نیز به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان این طرح بود. هدف از این طرح حمله ایمن به رایانه‌ها و شبکه‌هایی بود که از نرم‌افزارهای ویژه استفاده می‌کردند.

 

بر اساس حمله گسترده سایبری به ارتش برزیل، اطلاعات شخصی و رمزهای عبور برای دسترسی به سایت‌های اینترنتی وابسته به این سازمان به طور کامل سرقت شد.

هکرها پس از انجام این عملیات هکری متنی را به قرار زیر روی اینترنت منتشر کردند: «ایمنی ارتش برزیل شرم‌آور است. هر سیستم آسیب‌پذیری‌های حیاتی را برای دوره‌های زمانی کوتاه شامل می‌شود. ما توانستیم از طریق این آسیب‌پذیری‌ها به مراکز داده، سرورهای مخصوص سیستم‌های عملیاتی مختلف، سرورهای ایمیل، پلتفرم‌های آنلاین و ... دسترسی پیدا کنیم و کنترل کامل دامنه اینترنتی ارتش برزیل را در دست بگیریم.»
 
کد مطلب: 39240
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
یک مسابقه بوده ، فکر کردم امنیتی بوده !
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام