۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳

گوگل به دنبال عرضه هوایی اینترنت 5G

ایتنا- به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا با استفاده از پهپاد، اینترنت پرسرعت 5G را به‌صورت عمومی عرضه کرده و در اختیار کاربران خود قرار بدهد.
گوگل به دنبال عرضه هوایی اینترنت 5G


به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا با استفاده از پهپاد، اینترنت پرسرعت 5G را به‌صورت عمومی عرضه کرده و در اختیار کاربران خود قرار بدهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از گاردین (Guardian)، گوگل قصد دارد تا برنامه‌های خود برای دسترسی بهتر به اینترنت را با استفاده پهپادها توسعه داده و به کمک پهپادهای جدید و پیشرفته، اقدام به عرضه اینترنت پرسرعت 5G کند.

گفته می‌شود که شرکت گوگل در حال حاضر در حال آزمایش کردن پهپادهایی است که می‌توانند در شرایط بحرانی، اینترنت 5G را به‌سرعت به مناطق فاقد دسترسی، ارائه کنند.

 

این سیستم در حال حاضر در کشور مکزیک، تحت آزمایش است و قرار است تا آزمایش‌های آن تا پنج ماه دیگر نیز ادامه داشته باشد، گفته می‌شود که این آزمایش‌ها در محیطی سرپوشیده و ویژه انجام می‌شوند که گوگل آن را به‌صورت اختصاصی برای این کار، در اختیار گرفته است.

شایان ذکر است که این پهپادها از طول‌موجی جدید استفاده می‌کنند که با نام امواج میلی‌متری شناخته می‌شود. این امواج دارای محدوده دسترسی محدودی هستند ولی ترافیک موجود در آنها تقریبا صفر است.

البته گوگل هنوز این اطلاعات را تائید نکرده است و باید به انتظار نشست تا این موضوع به‌صورت رسمی توسط این شرکت، رفع ابهام شود.
 
کد مطلب: 40772
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام