۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴

حذف اندروید از گوشی تورینگ به علت ناامنی

ایتنا- عرضه نسخه جدید گوشی تورینگ به سه‌ماهه اول سال 2016 موکول شد.
حذف اندروید از گوشی تورینگ به علت ناامنی


اولین مدل از گوشی تورینگ سال گذشته همراه با سیستم‌عامل اندروید عرضه شد و تولیدکنندگان آن را یکی از ایمن‌ترین گوشی‌های همراه جهان دانستند.


به گزارش ایتنا از فارس، اما در مدل جدید این گوشی برای افزایش امنیت سیستم‌عامل اندروید کنار گذاشته شده و به جای آن از سیستم‌عامل Sailfish استفاده شده است.

بدنه این گوشی از جنس ماده‌ای متسحکم و مقاوم موسوم به liquidmorphium بوده که گفته می‌شود از تیتانیوم هم قوی‌تر است. همچنین نرم‌افزاری ایمن در ساخت گوشی یاد شده به کار گرفته شده است.

قرار بود عرضه مدل جدید این گوشی در دسامبر سال گذشته انجام شود، اما این کار به سه ماهه اول سال 2016 موکول شد و حال مشخص شده علت این تاخیر تحولات اساسی است که قرار بوده در گوشی یاد شده صورت بگیرد.

Turing Robotic Industries (TRI) شرکت سازنده گوشی Turing اظهار امیدواری کرده که عرضه این همراه هوشمند فوق ایمن را تا دو ماه دیگر آغاز کند. این شرکت قول داده در عرضه گوشی مذکور هیچ تاخیر دیگری رخ ندهد.

سیستم‌عامل Sailfish OS که برای ارتقای امنیت جایگزین سیستم‌عامل اندروید شده قادر به اجرای برنامه‌های همراه سازگار با سیستم‌عامل یاد شده می‌باشد.

سیستم‌عامل مذکور توسط شرکتی موسوم به Jolla طراحی شده و تفاوت‌هایی با اندروید دارد. اما TRI قول داده که سیستم‌عامل یاد شده به خوبی با گوشی Turing سازگار دارد.

از جمله ویژگی‌های گوشی یاد شده می‌توان به تراشه Snapdragon 801 شرکت کوالکوم و امکان استفاده از حافظه‌های مختلف اشاره کرد.

قیمت مدل 16 گیگابایتی این گوشی 610 دلار و قیمت مدل 128 گیگابایتی آن 870 دلار است.
کد مطلب: 40915
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام