۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲

خطای 53: چکی که اپل به گوش سارقان و تعمیرکاران غیررسمی می‌زند

ایتنا- ممانعت از سرقت اطلاعات گوشی حتی پس از باز کردن فیزیکی، فناوری ویژه‌ای است که فقط اپل در اختیار دارد.
خطای 53: چکی که اپل به گوش سارقان و تعمیرکاران غیررسمی می‌زند


تعدادی از کاربران آیفون پس از تعمیر گوشی(و بعضاً سارقان)، با خطای موسوم به Error53 روبرو شده و آیفونشان ازکارافتاده است.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، اگر کاربری ظاهراً گوشی هوشمند اپل خود را (آیفون 6) به تکنسین غیررسمی برای تعمیر تاچ آی.دی بسپرد دچار این مشکل می‌شود و اپل آن را از کار می‌اندازد.

اپل ضمن تائید این خبر اعلام کرده که ازکارافتادن گوشی نکته مثبت امنیتی است و طوری گوشی را طراحی کرده که اگر کسی به‌عنوان‌مثال گوشی را دزدیده و سعی کند با باز کردن فیزیکی، بخواهد اطلاعات داخل آن را به سرقت ببرد، با قفل شدن گوشی امنیت همچنان پابرجا بوده و هیچ‌کس نتواند از گوشی سوءاستفاده کرده و اطلاعات داخل آن را به سرقت ببرد.

سایت گاردین{لینک} البته با هوچی گری(غیرحرفه‌ای) سعی کرده آب به آسیاب سارقان لندنی (لندن یکی از بالاترین آمار سرقت گوشی آیفون را در جهان دارد) بریزد، غافل از اینکه ممانعت از سرقت اطلاعات گوشی حتی پس از باز کردن فیزیکی، فناوری ویژه‌ای است که فقط اپل در اختیار دارد.

به گفته سخنگوی اپل کاربران پس از تعمیر رسمی باید گوشی‌شان دوباره تائیدیه امنیتی (pairing)موسوم به Secure Enclave (فناوری امنیتی بکار رفته در تاچ آی.دی روی آی.او.اس 9 به بالا) بگیرد که این کار را تکنسین غیررسمی نمی‌تواند انجام دهد.
کد مطلب: 40941
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام