کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد

وعده تشکیل کمیسیون آی.تی در مجلس

خبرگزاری فارس , 19 بهمن 1394 ساعت 12:16

ایتنا- وجود کمیسیون تخصصی در زمینه ICT در مجلس ضروری است.




کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اهمیت توجه مجلس به موضوع سیاست‌گذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اظهار داشت: ایجاد ساختاری منسجم‌تر درباره فناوری اطلاعات و و ارتباطات ضروری است.


به گزارش ایتنا از فارس، وی گفت: توسعه ICT یکی از اولویت‌های اصلی کشور است که برای بسیاری از چالش‌های پیش‌روی دولت راه‌حل‌هایی دارد.

جلالی با اشاره به نقش نمایندگان در توسعه IT محور افزود: قانونگذاری و سیاستگذاری، نظارت بر اجرای قوانین و سیاست‌ها، پیگیری منافع مردم و تلاش در جهت کاهش فاصله و شکاف طبقاتی جامعه (شکاف دیجیتالی) از جمله وظایف کلیدی نمایندگان مجلس است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر نقش فناوری اطلاعات در توسعه اجتماعی گفت: امروزه اکثر تغییرات اجتماعی به‌‌واسطه نفوذ فناوری شکل می‌گیرد و نمایندگان مجلس هم مانند دیگر اعضای جامعه باید خود را با تأثیرات این تغییرات همراه کنند.

جلالی تاکید کرد: توسعه و تدوین مجموعه کاملی از قوانین و سیاست‌های لازم برای ترویج ICT و حرکت دادن جامعه به عصر اطلاعات ضروری است که توسط نمایندگان مجلس باید انجام شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: در بررسی اجمالی قوانین و مقررات مرتبط با فناوری ارتباطات و اطلاعات دیگر کشورهای جهان بالاخص کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه حجم زیادی از قوانین و سیاست‌های تصویب شده توسط مجالس قانونگذاری آن کشورها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده فعالیت زیادی است که از سوی مجالس کشورها برای فراهم کردن بستر قانونی توسعه ICT صورت می‌گیرد.

جلالی گفت: در مجالس قانونگذاری کشورهای دیگر کمیته‌ها و کمیسیون‌های کاری در موضوع ICT وجود دارد و اکثر کشورهای توسعه یافته استراتژی مشترکی در سازماندهی کمیته‌های تخصصی مجالس خود در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در حال حاضر در امر قانونگذاری، طرح‌ها و لوایح مرتبط با ICT بسته به موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود که شاید ذاتاً ارتباط کمی هم با موضوع داشته باشند و از این رو وجود کمیسیون تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مجلس می‌تواند بسیار مفید باشد.


کد مطلب: 41015

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41015/وعده-تشکیل-کمیسیون-آی-تی-مجلس

ايتنا
  https://www.itna.ir