کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد

8 مگابایت سهمیه پهنای‌باند اینترنت هر فرد در کشور

خبرگزاری ايسنا , 20 بهمن 1394 ساعت 12:37

ایتنا- زیرساخت اینترنت پرسرعت در روستاها باید به ایجاد اشتغال و رونق چرخه اقتصادی روستاها کمک کند.




معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد که بر اساس آنچه از فضای ICT کشور انتظار می‌رفت و طبق برنامه‌ریزی‌ و با مهیاسازی زیرساخت‌ها، پهنای‌باند تخصیص یافته به هر شخص در کشور ۸ مگابایت است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی اصغر عمیدیان، ظرفیت پهنای‌باند کشور را در حال حاضر ۴ ترابایت دانست که ظرفیت بسیار مطلوبی در کشور به حساب می‌آید و بخش خصوصی باید از این ظرفیت و سرمایه‌گذاری که دولت انجام داده به خوبی استفاده کند.

وی افزود: از ابتدای به روی کار آمدن دولت جدید یکی از تصمیمات آن بود که انحصار نسل سوم شکسته شود و مجوز نسل سوم به بالا برای اپراتورها صادر شود که این مساله به وقوع پیوست تا اپراتورها بتوانند با یکدیگر رقابت کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ادامه داد: طی پروانه‌ها و مجوزهایی که برای اپراتورهای مختلف صادر شده است، شهرها و استان‌های کشور باید به اینترنت نسل چهارم مجهز شوند زیرا بستر برای این مساله بخوبی در تمام استان‌ها مهیا شده است و ظرفیت مطلوبی در این بخش وجود دارد.

عمیدیان تصریح کرد: زمینه‌های مختلفی مانند موبایل، شبکه داخلی، شبکه دسترسی و فیکس‌ها باید در کشور مهیا شوند و با یکدیگر یکپارچه گردند تا به خوبی بستر را برای اجرای طرح دولت الکترونیک فراهم کنند و با هماهنگی‌هایی که در زمینه‌های مختلف انجام شده است امیدواریم بتوانیم این طرح را به خوبی در کشور اجرایی و به کاهش هزینه‌های دولت کمک کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: ۲۵ هزار روستا در کشور باید به خدمات اینترنت پرسرعت مجهز شوند که در دهه فجر امسال حدود ۱۷ هزار روستا به خدمات اینترنت پرسرعت مجهز شدند و همچنین امیدواریم در ۲۷ فروردین ماه سال آینده تمام ۲۵ هزار روستا کشور به خدمات اینترنت پرسرعت دست پیدا کنند و زیرساخت اینترنت پرسرعت به آن روستاها برده شود.

عمیدیان که روز گذشته در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک سخن می‌گفت ادامه داد: زیرساخت اینترنت پرسرعت در روستاها به تنهایی هیچ فایده‌ای ندارد بلکه باید خدماتی در این بسته‌های اینترنت پرسرعت در روستاها ارائه شود تا به ایجاد اشتغال و رونق چرخه اقتصادی روستاها کمک کند.


کد مطلب: 41055

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41055/8-مگابایت-سهمیه-پهنای-باند-اینترنت-فرد-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir