۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

اتحاد غول‌های فناوری برای خانه‌های هوشمند

ایتنا- شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، اینتل و سامسونگ به‌تازگی دست به ایجاد یک اتحاد ویژه جهت موفقیت در بازار خانه‌های هوشمند زده‌اند که می‌تواند آینده این فناوری را دستخوش تغییراتی شگفت‌آور کند.
اتحاد غول‌های فناوری برای خانه‌های هوشمند


شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، اینتل و سامسونگ به‌تازگی دست به ایجاد یک اتحاد ویژه جهت موفقیت در بازار خانه‌های هوشمند زده‌اند که می‌تواند آینده این فناوری را دستخوش تغییراتی شگفت‌آور کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، خانه‌های هوشمند را می‌توان بخشی جدایی‌ناپذیر از پروژه اینترنت اشیاء دانست ولی این بخش از پروژه اینترنت اشیاء نیز مانند بخش اصلی پروژه با مشکلاتی روبرو است که بیشتر به زیرساخت کاری بازمی‌گردند.

مهم‌ترین مشکلی که خانه‌های هوشمند با آن روبرو هستند، امکان مدیریت نرم‌افزاری است که موجب می‌شود تا نتوان انتظار داشت که همه کاربران بدون تجربه‌ای دردسرساز، از آنها استفاده کنند.

 

در این میان غول‌های فناوری دست‌ به‌ دست هم داده‌اند تا نقاط ضعف این فناوری را رفع کرده و پروژه ویژه‌ای از خانه‌های هوشمند عرضه کنند که برای همگان قابل‌استفاده باشد.

این اتحاد بزرگ شامل شرکت‌های بسیار زیادی است که مشهورترین نام‌های موجود در لیست تشکیل دهندگان آن شامل اینتل، مایکروسافت، سامسونگ، کوالکام و سی‌دی دیجیتال هستند.

هدف اصلی این پروژه ایجاد یک پلتفرم متن باز برای خانه‌های هوشمند است تا همگان بتوانند از این پلتفرم استفاده کرده و در حقیقت فرایند پیشرفت خانه‌های هوشمند را تسریع نمایند.

هنوز زمان‌بندی دقیقی برای این پروژه و خروجی آن در نظر گرفته نشده است ولی به‌صورت بدیهی، هدف اصلی این پروژه مبارزه با مدل‌های انحصارطلبانه‌ای مانند سامانه خانه هوشمند اپل است که تنها با سیستم عامل iOS سازگاری خواهد داشت.
 
کد مطلب: 41396
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام