۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

همه‌گیر شدن هویت چندگانه اینترنتی

ایتنا- به‌تازگی یک محقق برجسته امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی موفق شده است تا در تحقیقات جدید خود نشان بدهد که داشت چند هویت همزمان آنلاین، به‌شدت در میان مردم همه‌گیر شده است و به یک قشر یا یک محدوده سنی خاص تعلق ندارد.
همه‌گیر شدن هویت چندگانه اینترنتی


به‌تازگی یک محقق برجسته امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی موفق شده است تا در تحقیقات جدید خود نشان بدهد که داشت چند هویت همزمان آنلاین، به‌شدت در میان مردم همه‌گیر شده است و به یک قشر یا یک محدوده سنی خاص تعلق ندارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، بسیاری از انسان‌ها در دنیای امروزی زمان بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند.

این شبکه‌ها معمولا برای ارتباط با کسانی طراحی شده‌اند که در زندگی فیزیکی امکان ارتباط برقرار کردن با آنها وجود نداشته است با این‌ وجود بسیاری از افراد از ساختار موجود در این شبکه‌ها سو استفاده می‌کنند و خود را با هویت‌هایی متفاوت از واقعیت خود معرفی می‌نمایند.

 

دانا بوید به‌عنوان یک متخصص و نویسنده برجسته درزمینهٔ شبکه‌های اجتماعی در این‌ باره نظرات جالبی دارد و معتقد است که موضوع چندهویته بودن در دنیای مجازی، به‌شدت همه‌گیرتر از چیزی است که در سطح عام تصور می‌شود.

او در تحقیقات خود و در مصاحبه‌هایی که با افراد مختلف از گروه‌های سنی و موقعیت‌های اجتماعی مختلف انجام داده است، درباره این موضوع به نتیجه‌های بسیار مهمی دست‌یافته است که نشان می‌دهد که استفاده از هویت چندگانه تنها به یک دسته خاص و یک شرایط خاص اختصاص ندارد و تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند.

علت این امر از سوی این محقق این بوده است که هر یک از شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان خاصی را برای مطالب کاربران خود مهیا می‌کنند، شبکه اجتماعی توییتر به ارائه اشاره‌های کوتاه درزمینهٔ سیاست و اجتماع اختصاص دارد؛ اینستاگرام بیشتر به نمایش شرایط زندگی شخصی و عکس تخصیص‌یافته است و به همین ترتیب نیز هر کاربر در هر یک از این شبکه‌ها، گروه خاصی از دوستان و مخاطبان را دارد که موجب می‌شود تا او به فکر داشتن هویت‌هایی چندگانه بیفتد.
 
کد مطلب: 41759
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام