۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۸

فرانسه گوگل را ۱۰۰ هزار یورو جریمه کرد

ایتنا- "حق فراموشی" گوگل، برای این کمپانی بزرگ حسابی دردسرساز شده است!
فرانسه گوگل را ۱۰۰ هزار یورو جریمه کرد


مقامات فرانسوی شرکت آمریکایی گوگل را به علت اهمال در اجرای قانون موسوم به حق فراموش شدن صد هزار یورو جریمه کردند.


به گزارش ایتنا ازفارس به نقل از فورچون، بر اساس قانون یاد شده در صورت درخواست شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا از گوگل برای حذف لینک‌های مربوط به آنها از جست‌وجوگر این شرکت، گوگل موظف به بررسی موضوع و پاک کردن موارد درخواستی از جست‌وجوگر خود است. این درخواست‌ها معمولا در شرایطی مطرح می شود که لینک‌های یاد شده به شهرت و اعتبار افراد لطمه بزند.

اجرای این قانون از ماه می سال ۲۰۱۴ و بر اساس حکم دیوان دادگستری اروپا آغاز شده است. حکم یاد شده جست‌وجوگرهای اینترنتی مانند گوگل و بینگ مایکروسافت را موظف به حذف اطلاعات یاد شده می‌کند.

گوگل تاکنون تنها با حذف لینک‌های درخواستی از دامنه‌های اروپایی خود مانند Google.de در آلمان و Google.fr در فرانسه موافقت کرده‌است،اما اروپاییان می‌گویند این لینک‌ها باید از دامنه اصلی گوگل یعنی Google.com هم حذف شود. در مقابل گوگل می‌گوید این کار با آزادی اطلاعات در تضاد است و در برابر آن ایستادگی می‌کند.

به دنبال قطعی شدن جریمه ۱۰۰ هزار یورویی گوگل سخنگوی این شرکت گفته است فرانسه نمی‌تواند محتوایی که افراد در خارج از فرانسه به آن دسترسی دارند را کنترل کند و لذا در برابر حکم صادره تقاضای فرجام خواهی خواهد کرد. این شرکت در برخی کشورهای دیگر مانند آلمان هم با مشکلات مشابهی مواجه است.
کد مطلب: 41957
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام