۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
معاون رگولاتوری تشریح کرد؛

شرایط تعویض اپراتور موبایل بدون تغییر شماره

اجرای الکترونیکی طرح
ایتنا- طرح ترابردپذیری طی سه ماه اول امسال توسط اپراتورها انجام می‌شود.
شرایط تعویض اپراتور موبایل بدون تغییر شماره


معاون سازمان تنظیم‌مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه طرح تعویض اپراتور موبایل بدون تغییر شماره در ۳ ماهه اول امسال اجرایی می‌شود، گفت: اجرای این طرح برای مشترکان به صورت الکترونیکی ممکن است.


به گزارش ایتنا از مهر، صادق عباسی شاهکوه اجرای طرح ترابردپذیری تلفن همراه که امکان تعویض اپراتور بدون تغییر شماره را برای مشترکان فراهم می‌کند، از جمله برنامه‌های مدنظر عنوان کرد که اوایل امسال اجرا می‌شود.

وی با تاکید براینکه این طرح به طور کلی با رومینگ ملی متفاوت بوده و اجرای آن به معنی توقف طرح رومینگ ملی نخواهد بود، اضافه کرد: دستورالعمل طرح ترابردپذیری (نامبر پرتابیلیتی) آماده شده و تجهیزات مربوطه نیز از سوی رگولاتوری و ۳ اپراتور فعال موبایل در کشور، نصب و راه‌اندازی شده است. این طرح هم‌اکنون در مراحل تست نهایی برای اطمینان از عملکرد، قرار دارد.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود، سرویس‌دهی این طرح توسط اپراتورها در ۳ ماهه اول امسال انجام شود، خاطرنشان کرد: مطالعات بسیاری در خصوص روند اجرای طرح ترابردپذیری، در کشورهای مختلف انجام شده و ارزیابی بازار کشورهای مختلف را داشته‌ایم. بررسی رفتار کاربران موبایل در مورد اجرای این طرح، از استقبال در شروع آن حکایت دارد.

عباسی شاهکوه ادامه داد: برای مثال طرح امکان تعویض و جابجایی اپراتور بدون تغییر شماره مشترک، در کشور ترکیه به اجرا درآمد و جالب اینجاست که بخش عمده‌ای از کاربران موبایل در این کشور، حداقل یک‌بار جابه‌جا شدند.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش کیفیت فضای رقابت در بازار اپراتورهای موبایل عنوان کرد و گفت: برای ما استقبال کم یا زیاد از این طرح مطرح نیست و حتی اگر ۲ درصد مشترکان، تصمیم به تعویض اپراتور خود بگیرند ما به هدفمان رسیده‌ایم. چراکه اپراتور برای حفظ مشترک خود، تلاش مضاعف می‌کند و سرویس بهتری ارائه خواهد داد.

معاون رگولاتوری با تاکید براینکه هم‌اکنون نیز با توجه به تصمیم ما برای اجرای این طرح، اپراتورها در حال افزایش کیفیت ارائه خدمات خود به مشترکان هستند، یادآور شد: به طور قطع، با اجرای طرح ترابردپذیری، اپراتور تلاش می کند که مشتری خود را حفظ کند و معنی آن این است که سرویس بهتری ارائه خواهد داد و ما به هدفمان رسیده‌ایم.

عباسی شاهکوه، پیش بینی کرد که در اوایل اجرای طرح ترابردپذیری، استقبال خوبی از سوی کاربران در استفاده از این طرح صورت گیرد چرا‌که برای جمعیت جوان کشور، طرح جذابی خواهد بود، اما ممکن است پس از مدتی، این استقبال کمتر شود که البته در سایر کشورها نیز به همین منوال بوده است.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل تعویض اپراتور برای کاربران، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود، گفت: نهایتا کاربر تنها برای برای تعویض سیم‌کارت خود باید به صورت حضوری و یا از طریق پست اقدام کند. اما سایر مراحل با توجه به سیستم نرم‌افزاری که رگولاتوری تهیه و تست کرده است به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: به کاربران توصیه می‌شود که قبل از تصمیم به تعویض اپراتور خود، از شرایط سایر اپراتورها و نحوه سرویس‌دهی آنها کسب اطلاع کنند. چراکه متقاضیان فقط ۲ بار در سال می‌توانند اپراتور خود را تغییر دهند و باید با دید باز نسبت به تغییر اپراتور خود اقدام کنند.
کد مطلب: 42178
نام شما
آدرس ايميل شما