۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
وزیر ارتباطات تاکید کرد

رونمایی از شبکه ملی اطلاعات تا اواسط امسال

طراحی 70 هزار اپلیکیشن ایرانی
ایتنا- واعظی: ما به عنوان یک کشور بزرگ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که اقتصاد ما دستخوش تحولات سیاسی منطقه و یا تحولات اقتصاد جهانی نشود.
رونمایی از شبکه ملی اطلاعات تا اواسط امسال


وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد که شبکه ملی اطلاعات تا اواسط سال جاری رونمایی شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی در ICT کشور به ارائه‌ توضیحاتی در این خصوص پرداخت و عنوان کرد: حتی پیش از نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ما کمیته‌ای با این نام تشکیل داده و پیگیری امور مربوط به این موضوع را در دستور کار داشتیم.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که در سال جاری نباید مشکلات بودجه‌ای اجازه دهد که فعالیت در بخش‌های تخصصی متوقف شود، توضیح داد: مشکلات بودجه و تامین آن موضوعی است که مربوط به ما می‌شود و ما به هر شکل شده این بودجه را فراهم خواهیم کرد تا توسعه متوقف نشود.

البته سال گذشته به دلیل مشکلات بودجه‌ای برخی بخش‌ها با کندی‌هایی‌ همراه بود که امسال باید این موضوع برطرف شده و اولویت‌هایی مانند ایجاد کسب‌وکار، اشتغال، تولید محتوا و خدمات محتوایی در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که قرار است در سال جدید سازمان تنظیم مقررات پروانه‌های جدیدی صادر کند، از طراحی ۷۰ هزار اپلیکیشن داخلی خبر داد و اظهار کرد: در موارد مختلف شاهدیم که جوانان ایرانی با درآمد این اپلیکیشن‌ها زندگی می‌کنند.

وزیر ارتباطات همچنین متذکر شد: زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود نباید تنها تهران را مدنظر قرار داد به همین دلیل ما علاقه‌مندیم شرکت‌های دانش‌بنیان در استان‌ها بیشتر شکل بگیرند و برای نشان‌دادن اهمیت این موضوع برای ارائه‌ وام وجوه اداره شده به استان‌ها سازوکار آسان‌تری در نظر گرفته‌ایم.

واعظی کاهش تصدیگری دولت و سپردن امور مختلف به بخش خصوصی را هم از دیگر محورهای مدنظر وزارت ارتباطات در زمینه‌ تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتباطی با بحث تحریم‌ها نداشته و اینگونه نیست که بخواهیم بگوییم دیروز تحریم بودیم و امروز نیستیم. ما به عنوان یک کشور بزرگ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که اقتصاد ما دستخوش تحولات سیاسی منطقه و یا تحولات اقتصاد جهانی نشود.

اختصاص بودجه ۱۰۴ میلیاردی برای شرکت‌های ICT
دوایی – معاون وزیر ارتباطات – هم به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات مورد بررسی قرار گرفته پرداخت و گفت: توسعه کمی و کیفی بخش خصوصی مستقل و دانش‌بنیان، موتور محرکی برای بخش پژوهش و فناوری کشور خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اصول مرتبط سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برای ارتقاء محصولات موجود و دارای بازار و ایجاد محصولات جدید بومی و مشارکت حقوقی با شرکت‌های فناوری بین‌المللی و همچنین همکاری‌های پژوهشی با دانشگاه‌ها و بحث تامین سرمایه بودجه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که در این میان در خصوص شرکت‌های فناورانه حدود ۷۸ میلیارد تومان بودجه به ۱۶۰ شرکت اختصاص داده شده و برای ایجاد آزمایشگاه‌های تامین نمونه پنج میلیارد تومان و در خصوص سرمایه در گردش ۲۱ میلیارد تومان برای ۳۶ شرکت در نظر گرفته شده است.

همایش مذکور امروز و فردا در وزارت ارتباطات ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 42248
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
feedback
Iran, Islamic Republic of
هر وقت رونمایی بشه خودمون میفهمیم. چون وقتی بخوایم به اینترنت وصل بشیم باید شماره ملی شماره شناسنامه شماره تلفن نام و نام خانوادگی پدر و مادر و... رو در یک فرم وارد کنیم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام