۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تأکید کرد

پیشنهادهایی برای کف قیمت اینترنت

نمی‌توان اینترنت ثابت را فدای موبایل کرد
ایتنا- رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی معتقد است: برای حفظ تعادل بازار نمی‌توان اینترنت ثابت را برای موبایل از بین برد.
پیشنهادهایی برای کف قیمت اینترنت


علی‌اصغر عمیدیان در ارتباط با طرح تعیین کف قیمت اینترنت برای اپراتورهای تلفن همراه اظهار کرد: مدل تعرفه‌گذاری اینترنت در فضای موبایل و ثابت طراحی شده و بر این اساس برای تعیین کف قیمت اینترنت موبایل پیشنهاداتی در نظر داریم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، عمیدیان ادامه داد: هدف از طراحی این طرح آن است که تعادل بازار حفظ شود چراکه نمی‌توانیم اینترنت ثابت را برای موبایل از بین ببریم. ما باید تمام این موارد را در یک اکوسیستم به همراه هم دیده و با در کنار یکدیگر ارزیابی کنیم.

عمیدیان در پاسخ به این سوال‌که اجرای چنین طرحی در نهایت موجب افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی موبایل برای مشترکان خواهد شد این در حالی است که همین حالا هم مشترکان گلایه‌های متعددی نسبت به اینترنت دارند و حتی در آغاز به کار اپراتورهای قالب در ارائه خدمات نسل سه انتقادات مردمی باعث تغییر تعرفه این بخش شد، توضیح داد: مردم روی قیمت معترض نبودند ما نیز در ابتدای کار یک بار تعرفه‌ها را بازنگری کرده و در نهایت رقمی به عنوان سقف تعرفه در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: اکنون بر روی سقفی که برای هزینه دسترسی به دیتای همراه اعلام شده اعتراضی نیست اما اپراتورها در بسته‌های خود این تعرفه را تا یک دهم کاهش می‌دهند.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه برخی اپراتورها به این شیوه دامپ می‌کنند، گفت: لازم است برای حفظ رقابت در بازار رقمی به عنوان کف برای اینترنت موبایل تعیین شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات از ارائه اعداد و ارقام در این زمینه خودداری کرده و اعلام پیشنهادات این سازمان برای کف اینترنت موبایل را به زمانی دیگر موکول کرد.

چندی پیش هم معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از احتمال تعیین قیمتی به عنوان کف قیمت اینترنت موبایل خبر داده بود.

عباسی‌شاهکوه در پاسخ به این سوال که با این تفاسیر آیا ممکن است سازمان تنظیم مقررات جلوی ارائه‌ بسته‌های ارزان‌قیمت اینترنت را نیز بگیرد، ادامه داد: فعلا دخالتی در بحث بسته‌های موبایل نداریم، اما در آینده ممکن است برای این بخش به غیر از رقمی که به عنوان سقف انتخاب می‌شود، رقمی را هم به عنوان کف قیمت در نظر بگیریم.

عباسی‌شاهکوه یادآور شد: در این خصوص جلسات و نظرخواهی‌هایی با حضور فعالان بخش‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

طی سال‌های گذشته با دریافت مجوز ارائه خدمات باند پهن موبایل، اپراتورهای مختلف مجاز به ارائه 3G و 4G شدن برای دسترسی به هر کیلوبایت داده در این فضا نیز کمیسیون تنظیم مقررات اپراتورها را مجاز کرد تا بتوانند تا سقف نیم ریال از مشترکان خود هزینه دریافت کند.

اما براساس شرایط رقابتی بازار اپراتورهای مختلف نسبت به ارائه بسته‌های تشویقی اینترنت اقدام کرده و بسته‌هایی با قیمت‌های پایین‌تر را برای مشترکان خود طراحی کردند.

اکنون این گونه گفته می‌شود که در موارد متعدد هزینه‌ای که کاربر بابت استفاده از هر کیلوبایت داده در این بسته‌ها می‌پردازد کمتر از یک دهم تعرفه واقعی است و این شیوه مشکلاتی به دنبال داشته است که برای حل آن‌ها سازمان تنظیم مقررات اقدام به طراحی رقمی با عنوان کف قیمت اینترنت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح قیمت بسته‌های اینترنت موبایل و حداقل حجم آن‌ها تغییر پیدا کند.
کد مطلب: 42745
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام