۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵

ساخت ربات پوشیدنی هوشمند به سبک فیلم مرد آهنی

ایتنا- شرکت هیوندایی در مورد زمان عرضه عمومی ربات جدیدش در بازارهای جهانی خبری منتشر نکرده است.
ساخت ربات پوشیدنی هوشمند به سبک فیلم مرد آهنی


شرکت هیوندایی در تلاش برای ساخت یک ربات به سبک فیلم مرد آهنی است که قادر به انجام وظایف متعددی مانند کمک به سالمندان، حمل وسایل سنگین و ... است.


به گزارش ایتنا از فارس، این ربات می‌تواند اشیایی به وزن حداکثر ۶۰ کیلوگرم را بلند کند. ربات مرد آهنی کارکردهای تجاری متنوعی نیز خواهد داشت و ممکن است از آن برای حمل و نقل اشیا و تحویل کالا و ... نیز استفاده شود.

ظاهرا این ربات یک به روزرسانی برای ربات H-LEX (Hyundai Lifecaring ExoSkeleton است که سال گذشته توسط هیوندای ساخته شد و می‌تواند در ارتش و کارخانه‌ها نیز به کار گرفته شود.

این شرکت در مورد زمان عرضه عمومی این ربات در بازارهای جهانی خبری منتشر نکرده است. کارشناسان معتقدند یکی از دلایل تمایل کره‌ای‌ها به ساخت ربات‌های این چنینی رشد سریع جمعیت کهنسال در این کشور است. به همین علت کره‌ای‌ها نیازمند یافتن روش‌هایی برای مراقبت از افراد سالمند هستند و ظاهرا قرار است ربات‌های هوشمند این وظیفه را بر عهده بگیرند.

ژاپن هم از جمله کشورهایی است که با مشکلات مشابهی دست به گریبان است و شرکت‌هایی مانند پاناسونیک در این کشور در حال طراحی ربات‌هایی برای حمل اشیای سنگین و کمک به حرکت افراد کهنسال هستند.
کد مطلب: 42897
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام