۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰

افشای اطلاعات ۷۰ هزار کاربر سایت دوستیابی این‌بار توسط محققان

ایتنا- اطلاعات شخصی نزدیک به ۷۰ هزار نفر از کاربران سایت دوستیابی OKCupid در اینترنت در دسترس همگان قرار گرفته، اما این‌بار محققان و نه هکرها عامل این افشاگری بوده‌اند.
افشای اطلاعات ۷۰ هزار کاربر سایت دوستیابی این‌بار توسط محققان


یک گروه از پژوهشگران اطلاعاتی را از این سایت جمع‌آوری کرده و در قالب مقاله‌ای در اینترنت آپلود کرده‌اند تا دیگر محققان را به اشتراک‌گذاری داده‌های خام در حوزه علوم اجتماعی تشویق کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، اگر چه اسامی افراد در این فایل قرار داده نشده، اما اطلاعات دیگری مانند سن، جنسیت، طالع‌بینی، برخی عکس‌ها، علائق جنسی، نام کاربری و موقعیت جغرافیایی افراد از این طریق در دسترس است. کارشناسان معتقدند اطلاعاتی که از این طریق در دسترس قرار گرفته در مجموع در حدی هست که منجر به شناسایی هویت واقعی افراد شود.

این گروه محقق پاسخ های داده شده به ۲۶۰۰ سوال پرطرفدار موجود در این سایت را هم جمع‌آوری کرده است. این سوالات برخی موضوعات حساس در مورد مصرف مواد مخدر توسط کاربران و ... را هم در برمی‌گیرد. یکی از سوالات جنجالی که پاسخ‌های داده شده به آن در این تحقیق جمع‌آوری شده این است: آیا فکر می‌کنید در صورت ممنوع شدن تولیدمثل برای افراد دارای ضریب هوشی پایین دنیا جای بهتری بود؟

سخنگوی شرکت OKCupid این اقدام محققان را نقض آشکار موافقت‌نامه استفاده از خدمات سایت یاد شده و در تضاد با قانون Computer Fraud and Abuse دانسته و افزوده که پیگیری قضایی این موضوع در دستور کار قرار دارد.

مسئول اصلی این اقدام Emil Kikegaard، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه Aarhus دانمارک است. وی در واکنش به اعتراضات به عمل امده گفته شما باید مقاله ما را بخوانید و صرفا به شنیده‌هایتان اکتفا نکنید.

او افزوده که برای جمع‌آوری این اطلاعات از نرم‌افزاری خاص استفاده شده، اما OkCupid بعد از اطلاع از موضوع سیستم سایت را تغییر داده تا این نرم‌افزار نتواند اطلاعات مختلف را جمع‌آوری کند.

داده‌های جمع‌آوری شده بازه زمانی نوامبر ۲۰۱۴ تا مارس سال ۲۰۱۵ را در برمی‌گیرد و شامل ۳۶ متغیر در مورد هر کاربر است.
کد مطلب: 42919
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام