۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت:

کاهش قیمت پهنای‌باند داخلی

هزینه ۴۰ درصدی اپراتورهای اینترنت در ارتباطات داخلی صفر شد
ایتنا- در زنجیره قیمت‌گذاری اینترنت مجموعه‌های زیادی درگیر هستند که هر یک به میزانی در قیمت اینترنت کاربر نهایی تأثیرگذار است.
کاهش قیمت پهنای‌باند داخلی


مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، از کاهش هزینه ارتباطات داخلی برای اپراتورهای اینترنت خبر داد و گفت‌: یک لینک ۱۰ گیگ که در گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه داشت، اکنون به قیمت ۹ میلیون تومان واگذار می‌شود.


به گزارش ایتنا از فارس، جهرمی در نشست خبری مشترک با وزیر ارتباطات از کاهش قیمت پهنای‌باند شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت: قیمت یک لینک ۱۰ گیگ از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۹ میلیون تومان کاهش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، درباره میزان این کاهش قیمت در قیمت اینترنت کاربر نهایی گفت: در زنجیره قیمت‌گذاری اینترنت مجموعه‌های زیادی درگیر هستند که هر یک به میزانی در قیمت اینترنت کاربر نهایی تأثیرگذار است.

وی گفت: به‌طورکلی قیمت اینترنت کاربر نهایی از ۴۰ درصد قیمت پهنای‌باند داخلی و ۶۰ درصد قیمت پهنای‌باند بین‌الملل تشکیل شده است که کاهش قیمت اخیر از محل ۴۰ درصد پهنای‌باند داخلی بوده است و به این ترتیب هزینه اپراتورها برای ارتباطات داخلی از ۴۰ درصد به صفر درصد رسیده است.

جهرمی با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره مقایسه قیمت اینترنت در ایران و کشورهای دیگر گفت: قیمت اینترنت باید در مقایسه با اندازه بازار هر کشور دیده شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با اشاره به احتمال تغییر قیمت‌های اینترنت گفت: با کاهش قیمت اخیر پهنای‌باند شرکت ارتباطات زیرساخت، کاربران می‌توانند از اپراتورها و شرکت‌ها توقع ارائه تخفیف داشته باشند،‌ اما در مدل عام کاهش قیمت از طریق اصلاح مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات در دستورکار است.
کد مطلب: 42923
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام