۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۸

طرح‌هایی که دردسر می‌شوند

فعال‌سازی اجباری طرح تشویقی موبایل
ایتنا- با توفیق اجباری که نصیب برخی کاربران بخت‌برگشته اپراتورها می‌شود، تکلیف کاربری که نخواهد از این طرح‌های اجباری (تشویقی) استفاده کند، چه خواهد شد؟!
طرح‌هایی که دردسر می‌شوند


طی‌ماه‌های اخیر برخی اپراتورهای تلفن همراه به طور خودخواسته نسبت به فعال‌سازی برخی طرح‌های تشویقی برای مشترکان خود اقدام کرده و بدین ترتیب حق انتخاب مشترک برای بهره‌مندی از طرح‌های مد نظر سلب شده‌است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طرح‌های تشویقی اپراتورهای تلفن همراه همان طور که از نام آنها برمی‌آید پاره‌ای طرح‌ها هستند که به واسطه آنها اپراتور ارائه کننده خدمات برای مشترک امکان یا تخفیفی ویژه در نظر می‌گیرد تا در شرایط رقابتی بازار مقبولیت بیشتری داشته باشد.

در این میان نکته قابل توجه اینکه به طور معمول مشترک ملزم به پرداخت هزینه‌ای برای فعال‌سازی این طرح‌ها می‌شود تا با پرداخت این هزینه برای مدتی از تخفیف‌های اپراتوری بهره‌مند شود. اپراتور نیز با اطلاع رسانی در زمینه طرح‌های تشویقی تلاش می‌کند اهداف مدنظر خود را محقق کند اما نکته قابل توجه آنکه همواره تاکید برآن بوده است که اپراتورهای مختلف بدون اطلاع رسانی و رضایت مشترک مجاز به فعال‌سازی طرحی بر روی خط او نخواهند بود.

با این حال طی ماه‌های گذشته مواردی بوده که اپراتور دوم ارتباطی بدون اطلاع‌رسانی و جلب رضایت برخی مشترکان سرویسی را فعال کرده که به واسطه آن مشترک قادر به استفاده از سرویس‌های مورد علاقه خود مانند امکان شارژ شگفت انگیز نخواهد بود.

در این طرح اجباری که مکالمه رایگان نام دارد مشترک برای تمام تماس‌های خود هزینه تماس را پرداخت می‌کند و در نهایت اصلا مشخص نیست که چنین وعده‌‌ای کی و با چه شرایطی عملیاتی می‌شود.

البته برخی اطلاعات کسب شده گویای آن است که با فعال‌سازی این طرح مشترک تنها در صورتی از مکالمه رایگان برخوردار می‌شود که با مدت زمانی بیش از ۱۰ دقیقه مکالمه کرده و هزینه ۱۰دقیقه اول تماس را متقبل شود تا مابقی مکالمه او به شکل رایگان محاسبه شود.

ناگفته پیداست که بخش عمده تماس‌های بسیاری مشترکان در مدت زمانی کمتر از چند دقیقه انجام شده و ممکن است مشترک ترجیح ‌دهد برای استفاده از تخفیف در این تماسها به استفاده از طرح‌هایی مانند ۲۰ درصد شارژ شگفت انگیز که اپراتور امکان آن را در نظر گرفته بهره‌مند شود اما با این طرح اجباری دیگر چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

اما پس از تماس با مرکز پشتیبانی ایرانسل نیز کارشناسان تاکید می‌کنند این بسته به صلاحدید ایرانسل برای برخی مشترکان فعال می‌شود و اگر مشترکی علاقمند به استفاده از آن نیست می‌تواند یک پیامک بدون متن به ۷۰۰۰ ارسال کند تا این سرویس غیر فعال شود اما این غیر فعال‌سازی به معنای آن نیست که اپراتور مجدد این سرویس را برای شما فعال نکند و ممکن است ۲۴ ساعت پس از غیر فعال‌سازی، این سرویس بار دیگر برای شما فعال شود.

در این میان پیگیری‌ موضوع از سوی اپراتور هم تا کنون با توضیح و جوابی همراه نبوده و با وجود اینکه پیش از این هم این مسئله رسانه ای شده و نسبت به آن انتقاداتی صورت گرفته توضیحی در این باره ارائه نشده و اجرای این طرح اجباری نیز متوقف نشده است.

پیگیری موضوع از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات که وظیفه قانونگذاری و نظارت بر حوزه ارتباطی کشور را دارد هم هنوز نتیجه ای به همراه نداشته و این سازمان اینگونه اعلام کرده است که پس از بررسی جامع موضوع توضیحات لازم در این خصوص را منتشر خواهد کرد.

حال باید مانند دفعات قبل به انتظار نشست تا مشخص شود آیا این بار نهاد و سازمانی به حمایت از حقوق مشترکان ایرانسل اقدام می‌کند یا همچنان این روال خودمختار ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 43027
نام شما
آدرس ايميل شما


آرمین
feedback
Russian Federation
دم رایتل گرم که اصلا پیامک تبلیغاتی نمی فرسته و از این کارها نمی کنه! فقط رایتل پوشش رو باید افزایش بده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام