۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

توسعه متوازن اینترنت و تلفن روستاها

شکاف دیجیتالی برطرف می شود
ایتنا- معاون وزیر ارتباطات از برنامه ریزی برای توسعه اینترنت و تلفن در همه روستاهای کشور با هدف برطرف شدن شکاف دیجیتالی خبر داد.
توسعه متوازن اینترنت و تلفن روستاها


مرتضی براری با اشاره به برنامه‌های در دست انجام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه متوازن خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعاتی در کشور اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را در پروژه‌های «نور» «تدبیر» و «امید» در کل کشور دیده ایم تا شبکه زیرساخت ارتباطی در کل استان ها توسعه پیدا کند.


به گزارش ایتنا از مهر، وی افزود: هم اکنون شکاف دیجیتالی مربوط به بخش دسترسی خدمات ارتباطی است که بخش خصوصی تمایل به سرمایه گذاری در مناطقی که دارای توجیه اقتصادی نیست، ندارد. بر این اساس ما در حال ایجاد فضایی هستیم تا سرویس دهنده‌ها بتوانند به صورت متوازن خدمات ارتباطی ارائه کنند.

معاون امور استان‌های وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه در سال جاری ارتباط رسانی اینترنت پرسرعت مبنی بر نسل چهارم ارتباطات در تمام روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پس از اینترنت رسانی به این روستاها، روستاهای بالای ۱۰ خانوار را در برنامه داریم.

براری با بیان اینکه اولویت مان توجه حداکثری به مناطق محروم، عشایری، مرزی و کم توسعه یافته در هر استان است، اضافه کرد: توسعه شبکه تلفن ثابت برای روستاهای دارای بیش از ۲۰ سکنه در سال ۹۴ انجام شد و هم اکنون در حال توسعه شبکه تلفن به روستاهای دارای کمتر از ۲۰ خانوار هستیم که امیدواریم در شش ماهه اول امسال این پروژه اجرایی شود.

وی افزود: همچنین قرار است به برخی از روستاهای دارای زیر ۱۰ خانوار نیز در سال جاری و با تخصیص اعتبار، تلفن ثابت بدهیم.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم اکنون ۳۶ هزار روستای بالای ۷۰ خانوار و ۱۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد گفت: بیش از ۹۵ درصد روستاهای کشور دارای تلفن هستند و مابقی نیز مربوط به روستاهایی می شوند که در فصل گرما بیش از ۲۰ خانوار و در فصل سرما کمتر از ۱۰ خانوار دارند در این زمینه برنامه‌ریزی برای ارتباط رسانی به این روستاها در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها کمتر از ۵ درصد روستاهای زیر ۲۰ خانوار هنوز ارتباط ندارند تاکید کرد: در برنامه امسال به تمامی این روستاها ارتباط یک خط تلفن را خواهیم داد و سایر روستاها نیز دارای تلفن خانگی می‌شوند.

وی هدف از توسعه متوازن اینترنت و تلفن در روستاهای کشور را فراهم کردن بستر خدماتی عنوان کرد و گفت: با توسعه خدمات در روستاها مهاجرت به شهرها کاهش پیدا می‌کند. بر این اساس توسعه زیرساخت های ارتباطی برای دسترسی آسان روستاییان به اینترنت و تلفن ثابت در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه ارتباط رسانی به تمامی روستاهای کشور به وزارت ارتباطات تکلیف شده بود که خوشبختانه توانستیم این اهداف را اجرایی کنیم به طوری که هم اکنون جدیدترین نسل ارتباطات را که نسل چهارم (LTE) است به روستاها ببریم.
کد مطلب: 43419
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام