۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶

قیمت محتوای اینترنت داخلی یک چهارم می‌شود

ایتنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی از کاهش چهار برابری هزینه دسترسی به محتوای داخلی اینترنت تا پایان سال جاری خبر داد.
قیمت محتوای اینترنت داخلی یک چهارم می‌شود


به گزارش ایتنا از ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی اظهار کرد: در حال حاضر تعرفه اینترنت در حال بازنگری است و طبق تصمیماتی که اخیرا گرفته شده هزینه دسترسی به محتوای داخلی تا حدود یک دوم کاهش یافته است.


وی همچنین متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش بر آن است که این روند تا پایان سال ادامه یافته و در فاز دوم این تعرفه‌ها به حدود یک چهارم برسد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به بحث شبکه ملی اطلاعات پرداخته و متذکر شد: با دسترسی به این شبکه سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت افزایش خواهد یافت.

فیروزآبادی ادامه داد: در حال حاضر در ارتباط با دسترسی اینترنت در کشور ما و سایر کشورها گاه کمی تاخیر و کندی وجود دارد که کیفیت را کاهش می‌دهد، اما به عنوان مثال اگر همین حالا شما محتوایی را که در برخی سایت‌های داخلی ارائه‌دهنده خدمات صوت و تصویر در نظر بگیرید سرعتی به مراتب بهتر دارند.

رییس مرکز ملی فضای مجازی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با دسترسی به شبکه ملی اطلاعات کاربران اینترنت با محدودیت خاصی در دسترسی مواجه می‌شوند، توضیح داد: شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان محدودیت به دنبال نداشته و در زمان استفاده از آن کاربر نهایی اصلا احساس نمی‌کند از یک شبکه داخلی یا خارجی استفاده می‌کند، اما در نهایت استفاده از این شبکه تعرفه ارزان‌تری را برای محتوای داخلی به همراه خواهد داشت.
کد مطلب: 43495
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
به چه دردی میخوره وقتی تمام چیزهای جذاب و مورد نیاز من کاربر نهایی توش فیلتر شده هست
onternet
feedback
چون میدونن چیزی توی داخل به اسم محتوا وجود نداره گقتن ارزون میشه.
در کل یعنی هیچی.
چرا باید انقدر در مقابل اینترنت ایستادگی کنید؟انقدر ازش وحشت دارید؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام