کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلاری سامسونگ بر روی اینترنت اشیا در آمریکا

خبرگزاری فارس , 2 تير 1395 ساعت 11:09

ایتنا - سامسونگ تازه‌ترین شرکتی است که به موضوع اینترنت اشیا علاقه‌مند شده و از سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلاری در این زمینه خبر داده است.




به گزارش ایتنا از فارس، این سرمایه‌گذاری به طور اختصاصی در آمریکا و برای طراحی محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا صورت می‌گیرد.


مهم‌ترین مزیت اینترنت اشیا اتصال بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان به شبکه اینترنت و امکان کنترل آن‌ها با استفاده از برنامه‌های نصب‌شده در گوشی‌ها و تبلت‌هاست. اشیای مذکور می‌توانند از چراغ‌های روشنایی تا لوازم خانگی (مانند چای‌ساز، ماشین ظرفشویی) و یا حتی خودروی شما باشند. اینترنت اشیا در صنعت پزشکی، سلامتی و حتی سیستم‌ حمل‌و‌نقل عمومی نیز کاربرد دارد.

یانگ سون رئیس امور استراتژی شرکت سامسونگ میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه را هنوز کم توصیف کرده و می‌گوید باید در آینده ارقام بیشتری به تحقیق و پژوهش در حوزه اینترنت اشیا اختصاص یابد.

انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری منجر به طراحی محصولات پیشرفته‌ای شود که در حوزه‌هایی مانند صنعت، کشاورزی، خدمات درمانی، محصولات خانگی و ... کاربرد دارند. نیمی از این بودجه در شرکت‌های امریکایی نوپای فعال در حوزه اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری می‌شود و نیمی دیگر برای توسعه فناوری‌های مرتبط با بازارهای گوناگون کاری به کار گرفته می‌شود.


کد مطلب: 43726

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43726/سرمایه-گذاری-1-2-میلیارد-دلاری-سامسونگ-روی-اینترنت-اشیا-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir