کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشتیبانی توئیتر از فایل‌های گیف تا 15 مگابایت شد

سايت خبری خبر آنلاین , 22 تير 1395 ساعت 12:27

ایتنا - تا چند وقت پیش سایت‌های معروف شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر از فایل‌هایی با فرمت Gif پشتیبانی نمی‌کردند.




به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، اما با فشار از سوی کاربران این شبکه‌ها مجاب شده‌اند تا از این فرمت بیشتر استفاده کنند و به همین خاطر توئیتر در تازه‌ترین استراتژی خود اعلام کرده که زین پس از فایل‌های گیف روی نسخه وب را تا ۱۵ مگابایت پشتیبانی می‌کند. (البته کاربران موبایل همچنان با محدودیت ارسال گیف ۵ گیگی روبرو هستند)

واقعیت این است که فایل گیف حجم زیادی نمی‌برد و اغلب سایت‌ها تا ۵ مگابایت را استاندارد خود قرار داده‌اند اما توئیتر برای کاربران خود استاندارد ۱۵ مگابایتی را تعریف کرده است.

فرمت گیف از سال ۲۰۰۲ به‌صورت عکسهای پشت سر هم و متحرک روی پاورپوینت و وب‌سایت‌های اچ‌تی‌ام‌ال به‌طور رسمی مورد استفاده قرار گرفت اما با توسعه فرمت‌های ویدئویی یا فلش و ... مهجور ماند تا اینکه با اوت شدن فرمت فلش از سایت‌ها به دلایل امنیتی، این فرمت در فضای مجازی و توسط کاربران به دلیل آسانی در سخت و کم‌حجم بودن اوج گرفت و باعث شد تا مدیران شبکه‌های اجتماعی با احترام به نظرات کاربران، آن را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمت آسان و بی‌دغدغه گیف در مقایسه با ویدئو کلیپ، توئیتر را مجاب ساخته تا توسعه این فرمت را در دستور کار خود قرار دهد.


کد مطلب: 44149

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44149/پشتیبانی-توئیتر-فایل-های-گیف-15-مگابایت

ايتنا
  https://www.itna.ir