۰
plusresetminus
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱

فیسبوک به مناطق دورافتاده اینترنت 2 گیگ می‌رساند

ایتنا- فیس‌بوک عزم خود را جزم کرده تا اینترنت را به مناطق دوردست نیز صادر کند!
فیسبوک به مناطق دورافتاده اینترنت 2 گیگ می‌رساند


شرکت فیس‌بوک از فلورسنت برای دریافت اطلاعات با سرعت بالا از طریق نور استفاده کرده است تا اینترنتی با سرعت دو گیگابایت بر ثانیه را به مناطق دوردست ارائه کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از انگجت، توبیاس تیک، سرپرست تیم تحقیقاتی آزمایشگاه فیس‌بوک اخیرا مقاله‌ای را به چاپ رسانده و در آن تصریح کرده که چگونه با استفاده از پرتو لیزر می‌توان اینترنتی با سرعت دو گیگابایت در ثانیه را به مکان‌های دور ارائه کرد.

استفاده از لیزر در حال حاضر نیز در شبکه‌های فیبر نوری مورد استفاده است؛ اما اینترنت وایرلس هنوز هم از امواج رادیویی و مایکروویو استفاده می‌کند که در مقایسه با آن، لیزر از سرعت بسیار بالاتری برخوردار است.

کاری که شرکت فیس‌بوک قصد انجام آن را دارد، تاباندن اشعه لیزر بر روی یک ردیاب در فاصله‌ای دور است.

تیک اظهار کرد: در حال حاضر بخش بزرگی از جهان به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم به اینترنت وایرلس دسترسی ندارند که این مشکل بیشتر در نواحی روستایی و دور افتاده مشهود است.

وی افزود: ما در حال طراحی یک تکنولوژی هستیم که برای این نواحی مناسب و بهینه شده است.

این تیم از دسته‌های فیبر نوری فلورسنت برای ساخت یک ردیاب شبیه به حباب چراغ استفاده کرده که نتیجه آن ایجاد سطحی به وسعت ۱۲۶ سانتی متر مربع است که قادر به دریافت و جمع آوری نور از جهت‌های مختلف است. فیبرها نور را به این ردیاب عبور داده و سپس این دستگاه می‌تواند نور را در رنگ‌های مختلف ساطع کند.

روش دیگری به نام مدولاسیون تقسیم فرکانس عمود برهم (orthagonal frequency-division multiplexing) وجود دارد که به واسطه آن ردیاب می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۲ گیگابایت بر ثانیه به مناطق دوردست منتقل کند.
کد مطلب: 44324
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام