۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۲
یک مقام کاخ سفید مطرح کرد

ابراز نگرانی آمریکا از تهدیدات سایبری ایران

ایتتا- آژانس امنیت ملی آمریکا بزرگترین فرایند جاسوسی و کنترل کاربران اینترنت را در سراسر دنیا اجرا کرده و به سرورهای شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا دسترسی آنی و بی واسطه دارد.
ابراز نگرانی آمریکا از تهدیدات سایبری ایران


مقامات کاخ سفید، ایران و کره شمالی را به انجام حملات سایبری بر ضد خود به منظور سرقت اطلاعات حساس متهم کرده و این ۲ کشور را تهدیداتی جدی برای خود و امنیت جهانی دانسته‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، لیزا موناکو مشاور ضدتروریسم کاخ سفید روز سه‌شنبه در کنفرانسی در مورد حملات سایبری تصریح کرد: کره شمالی و ایران نشان داده‌اند که می‌توانند حملات مخربی را علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا انجام دهند.

به گفته وی هکرها می‌توانند ایستگاه‌های برق هسته‌ای، سیستم حمل و نقل و سیستم‌های دفاعی آمریکا را هدف قرار دهند. باید به صراحت گفت که دنیا در میانه یک انقلاب در تهدیدات سایبری است. تهدیدی که تنوع، شمول، تکرارشوندگی و خطر آن روز به روز در حال افزایش است.

این مقام آمریکایی در سخنان خود هکرهایی که آمریکا را هدف قرار دهند به اعمال تحریم‌های هدفمند تهدید کرد. وی تاکید کرد این تحریم‌ها تنها در زمان مناسبت در برابر متجاوزان انجام می‌شود.

ایران همواره اتهامات مقامات آمریکایی را در این زمینه تکذیب کرده است. طرح چنین مواضع بی‌اساسی در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا با استفاده از ویروس استاکس نت تلاش کرده به تاسیسات فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران آسیب جدی وارد کند و بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن آژانس امنیت ملی آمریکا بزرگترین فرایند جاسوسی و کنترل کاربران اینترنت را در سراسر دنیا اجرا کرده و به سرورهای شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا دسترسی آنی و بی واسطه دارد.
کد مطلب: 44517
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام