۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
وزیر ارتباطات خبر داد:

مسترکارت در ایران عملیاتی شد

امکان خرید خارجی با کارت اعتباری
ایتنا- واعظی: قرار است رگولاتوری معاونت امور پستی در ذیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات راه‌اندازی شود.
مسترکارت در ایران عملیاتی شد


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملیاتی‌شدن کارت‌های اعتباری بین‌المللی (مسترکارت) در ایران خبر داد و گفت: این کارت‌ها همزمان با هفته دولت در شعب مالی شرکت پست توزیع می‌شود.


به گزارش ایتنا از مهر، محمود واعظی در مراسم رونمایی از پروژه‌های زیرساختی شرکت پست با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با برداشته شدن تحریم‌ها و در پی توسعه تجارت بین‌المللی ایران فضا برای سازمان‌هایی از جمله پست، مخابرات، فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت که برای همکاری‌های بین‌المللی فراهم شده است و هم اکنون موفق شده‌ایم نیازمندی‌های مردم را با عملیاتی کردن کارت اعتباری بین‌المللی برطرف کنیم.

وی افزود: در این رابطه، پروژه ویژن کارت ایرانیان به‌عنوان نماینده شرکت مسترکارت در ایران با شرکت پست قرارداد منعقد کرده است تا نیازمندی‌های مردم برای سفرهای خارجی، خرید مقالات خارجی و حضور در همایش‌های بین‌المللی از طریق کارت‌های اعتباری ممکن شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این زمینه، مقرر شده که این کارت‌های اعتباری در شعبات مالی شرکت پست توزیع شود.

واعظی با بیان اینکه امروز در فاز نخست دو شعبه شرکت ملی پست اقدام به توزیع این مسترکارت‌ها کرده است، گفت: این کارت‌ها با اعتبار ۱۰ هزار دلار شارژ می‌شود و امکان عملیات بانکی را طبق قوانین بانک مرکزی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت این پروژه در ۱۵۵ شعب پستی کشور اجرا می‌شود و از طریق این کارت‌های اعتباری امکان استفاده در هر کشور وجود خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تراکنش مالی با این کارت‌ها تا سقف ۱۰ هزار دلار برای شهروندان امکان‌پذیر است، اضافه کرد: این کارت‌های اعتباری به صورت ریالی در شعب پست به فروش می‌رسند و در بیش از ۲۱۰ کشوری که مسترکارت در آنها معتبر است، معتبر خواهد بود.

به گفته واعظی، این اقدام طبق مجوز بانک مرکزی انجام شده است و وزارت ارتباطات و شرکت پست آمادگی همکاری با سایر شرکت‌هایی که در این زمینه تحت مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کنند را دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد ملی شدن شرکت پست و مصوبه مجلس شورای اسلامی برای فعالیت اپراتورهای پستی بخش خصوصی گفت: پروانه فعالیت دو اپراتور پستی بعد از هفته دولت اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قوانین و مقررات فعالیت اپرتورهای پست خصوصی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شده است تا فضای جدیدی برای رقابت در عرصه پست باز شود. در این راستا، نظام‌مندی فعالیت پست در کشور و نظارت بر عملکرد آن را در برنامه داریم.

واعظی خاطرنشان کرد: قرار است رگولاتوری معاونت امور پستی در ذیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات راه‌اندازی شود.
کد مطلب: 44725
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
مثل کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت سر کاری نباشه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام