۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۸
رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد

۲۰ هزار میلیارد برای شبکه ملی اطلاعات هزینه شد

ایتنا- رئیس سازمان فناوری اطلاعات، بودجه صرف‌شده برای شبکه ملی اطلاعات را تا به اینجای کار ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
۲۰ هزار میلیارد برای شبکه ملی اطلاعات هزینه شد



به گزارش ایتنا از ایسنا، نصرالله جهانگرد امروز در حاشیه مراسم فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: تا این مرحله مجموع دولت و بخش خصوصی ۲۰ هزار میلیارد تومان خرج شبکه ملی اطلاعات کردند، البته مردم هم با عوض کردن گوشی‌ها و نرم‌افزارهای خود هزینه‌هایی پرداختند.


وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات که در طول این سه سال با رعایت اصول مصوبی که در شورای عالی فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده بود، امروز افتتاح رسمی شد، افزود: ما گام‌های اجرایی را برداشتیم و اجزای این شبکه قطعات یک قالی بافته شده هستند و امروز بخش اول آن را اعلام کردیم، به نحوی که همه اصول اداره این شبکه به صورت مستقل و با امنیت کامل، با کیفیت و سرعت مناسب و قیمت خوب برای مردم فراهم شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به نتایج فاز اول شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: در گام نخست چیزی که به وجود آمده و رسمی شده این است که شما در هر جای کشور با هر سرعتی که مایلید و هر زمانی می‌توانید هم روی موبایل و هم روی شبکه ثابت دیتا داشته باشید.

جهانگرد ادامه داد: یعنی یک کاربر الان می‌تواند تصاویر پخش تلویزیون را برروی موبایل‌اش در ماشین توی جاده ببیند و یا در دفترش ویدئو کنفرانس داشته باشد و اینها با قیمت بسیار کم و با کیفیت خوب و سرعت خوب فراهم شده است، در حالی که پیش از این، این اتفاقات قابل وصول نبود.

وی با تاکید بر اثرات مثبت شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: این شبکه باعث می‌شود کسب‌وکارهای زیادی راه بیفتد، تسهیلاتی به زندگی مردم بیاید، آموزش الکترونیکی ارتقاء پیدا کند، دولت الکترونیکی بهتر در اختیار مردم قرار بگیرد و بحث سلامت الکترونیک بهبود یابد؛ همه اینها به کاهش هزینه ملی و افزایش درآمد و ثروت کشور منجر خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین درباره فازهای بعدی شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: فازهای بعدی در پیش است و دهه مبارک فجر و روز ارتباطات سال ۱۳۹۶ مراحل تکاملی و پیشرفته‌تری از کار را اعلام می‌کنیم.
کد مطلب: 45044
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام