۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

انفجاری که نقشه‌ فیس بوک و صهیونیست‌ها را نقش بر آب کرد

ایتنا- پرتاب ماهواره اسراییلی به فضا توسط فیس‌بوک بخشی از یک طرح جاه‌طلبانه این شبکه اجتماعی برای متصل کردن تمامی مردم زمین به اینترنت است.
انفجاری که نقشه‌ فیس بوک و صهیونیست‌ها را نقش بر آب کرد


انفجار راکت Falcon 9 باعث ناراحتی شدید الون ماسک بنیانگذار و رئیس شرکت SpaceX شد که ایده تسهیل سفرهای فضایی خصوصی را پیگیری می‌کند. اما مارک زاکربرگ هم از این بابت بسیار زیان دیده است.


به گزارش ایتنا از فارس، راکت منفجر شده حاوی یک محموله بسیار مهم متعلق به فیس‌بوک بود. این محموله یک ماهواره ساخت رژیم صهیونیستی به نام Amos 6 بود که قرار بود دسترسی مردم آفریقا به اینترنت رایگان را ممکن کند و از این طریق مشتریان جدیدی را برای خدمات بزرگترین شبکه اجتماعی جهان به ارمغان بیاورد.

پرتاب این ماهواره اسراییلی به فضا توسط فیس‌بوک بخشی از یک طرح جاه‌طلبانه این شبکه اجتماعی برای متصل کردن تمامی مردم زمین به اینترنت است. هدف اصلی این طرح تحت پوشش قرار دادن بخش‌هایی از کره زمین است که به سادگی به دنیای مجازی دسترسی ندارند.

با انفجار راکت SpaceX ماهواره Amos 6 نیز نابود شد و امکان قرار گرفتن آن در فضا منتفی گردید. لذا فعلا خبری از اتصال رایگان مردم آفریقا به اینترنت نیست. زاکربرگ از سال ۲۰۱۳ به دنبال اجرایی کردن این ایده موسوم به Internet.org است تا دو سوم مردم جهان که به دشواری به اینترنت متصل می‌شوند را به کاربران دائمی آن مبدل کند.

نام این طرح از سال ۲۰۱۵ به Free Basics تغییر کرد و قرار شد از این طریق ۶۰ برنامه، خدمات تجاری، کاری، بهداشتی، اقتصادی، آموزشی و خانگی هم در اختیار مردم ۱۹ کشور جهان قرار بگیرد.

SmartBusiness نام یکی از این خدمات است که در قالب وب‌سایتی به مردم راه‌اندازی انواع کسب و کار را آموزش می‌دهد و BabyCenter و MAMA نام خدمات دیگری برای آشنایی مردم با اطلاعات بهداشتی مربوط به بارداری است. این خدمات در قالب برنامه‌های موبایلی هم در دسترس هستند.

اگر چه اجرای طرح‌های فیس‌بوک فعلا متوقف شده، اما اجرای آنها در آینده تعقیب خواهد شد و در صورت عملی شدن آن امپراطوری این شرکت در سراسر دنیا بدون محدودیت‌های فراروی شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه گسترده خواهد شد و میلیاردها نفر در سراسر جهان با اتصال به فیس‌بوک و خدمات تحت کنترل آن از اینترنت استفاده خواهند کرد. امری که ابهامات خاصی را در ارتباط با امنیت مردم و حفظ حریم شخصیشان به همراه می‌آورد.
کد مطلب: 45159
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام