کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات اعلام کرد

فیلتر سایت‌های خبری ربطی به دولت نداشت

داستان انتقال سرورهای تلگرام به ایران

خبرگزاری ايسنا , 17 شهريور 1395 ساعت 11:00

ایتنا - وزیر ارتباطات فیلتر شدن سایت‌های خبری از سوی دولت را کذب کرد و آن را بر اساس دستور و تصمیم قوه قضاییه دانسته است.




وزیر ارتباطات تاکید کرد: آنچه طی روزهای گذشته در خصوص محدودسازی برخی سایت‌های خبری رخ داده، ارتباطی با دولت نداشته و این موضوع براساس دستور و تصمیم قوه قضاییه انجام گرفته است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه همایش‌ شبکه اجتماعی به پاسخ‌گویی به برخی سوالات خبرنگاران پرداخته و در ارتباط با انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور گفت: بحث بر آن است که مادامی که شبکه‌های اجتماعی خارجی سرورهایشان در خارج از ایران است ما آنها را به دید یک شبکه خارجی در نظر گرفته و تمام امکانات خود را که شامل مواردی مانند تبلیغات، ارائه‌ خدمات دولت الکترونیک یا خدمات بانک‌داری و غیره می‌شود در اختیار آنها نمی‌گذاریم، اما اگر این شرکت‌ها سرور خود را به داخل کشور انتقال دهند از برخی از مزایا برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که هیچ‌گاه این شبکه‌های خارجی از تمام مزایای شبکه‌های داخلی برخوردار نخواهند شد.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با نارضایتی ارائه‌کنندگان خدمات از حمایت‌ها و خدمات دولتی و نامه‌ای که اخیرا از جانب آنها منتشر شده، اظهار کرد: قطعا باید مردم و شرکت‌ها برای استفاده از خدمات داخلی ترغیب شوند. ما نیز در این زمینه اقدامات متعددی را مدنظر قرار داده و این مساله در مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی است و هر آنچه توسط شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفته شود، برای تمام ما لازم‌الاجرا خواهد بود.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با امنیت اطلاعات مشترکان به هنگام استفاده از شبکه‌های داخلی متذکر شد: مردم باید مطمئن شوند که در صورت استفاده از شبکه‌های داخلی اطلاعات آنها در داخل کشور حفظ می‌شود، اما در ارتباط با شبکه‌های خارجی در صورت ایجاد مشکل هیچ فردی مسوولیت آن را بر عهده نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که با استفاده از شبکه‌های داخلی علاوه بر این‌که هزینه کمتری پرداخت می‌کنند امنیت بیشتری خواهند داشت.

وزیر ارتباطات در عین حال افزود: اکنون بسیاری از کاربران اینترنت موبایل این گلایه را مطرح می‌کنند که بسته‌هایی که به قیمت ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کنند به سرعت تمام می‌شود.

واعظی افزود: اگر مردم بخواهند با اینترنت به دیدن فیلم‌های ویدئویی بپردازند چند فیلم ویدئویی با تایم دو تا پنج دقیقه را که دانلود کنند حتی اگر حدود سه فیلم در روز دانلود شود، به سرعت حجم بسته اینترنت آنها تمام خواهد شد، اما در شبکه‌های اجتماعی داخلی علاوه بر افزایش سرعت قیمت نیز به مراتب پایین‌تر آمده و می‌توان حتی ۱۰ برابر آن از محتوا استفاده کرد.

وی ادامه داد: در مورد شبکه ملی اطلاعات اغلب بحث سرعت را برای اینترنت برداشته‌ایم و هر کس که با هر سرعتی که می‌خواهد از خدمات استفاده کند.

وزیر ارتباطات در پایان صحبت‌های خود نیز خاطر نشان کرد: در خصوص شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز باید به این نکته توجه داشت که برای دولت این موضوع مهم است که این شبکه‌ها توان ارائه‌ خدمات به چه تعداد کاربر را خواهند داشت، چرا که این رویه درستی نیست که یک شبکه داخلی پس از رسیدن به ۷۰۰ هزار یا یک میلیون مشترک دچار مشکل شود. برهمین اساس برای ما مهم است شبکه‌هایی که در این حوزه به فعالیت می‌پردازند توان این را داشته باشند که حداقل ۱۰ تا ۲۰ میلیون کاربر را مورد حمایت قرار دهند.


کد مطلب: 45247

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45247/فیلتر-سایت-های-خبری-ربطی-دولت-نداشت

ايتنا
  https://www.itna.ir