۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴

آیفون تازه و ساعت ضدآب اپل از راه رسید

ایتنا - کمپانی اپل بالاخره گوشی هوشمند و ساعت هوشمند خود، یعنی آیفون 7 و اپل‌واچ 2 را عرضه کرد.
آیفون تازه و ساعت ضدآب اپل از راه رسید


اپل آیفون ۷ خود را سرانجام روز چهارشنبه در معرض دید همگان قرار داد. ضدآب بودن، حذف جک هدفون و استفاده از دوربینی با لنز دوگانه از ویژگی‌های این آیفون است.


به گزارش ایتنا از فارس، تیم کوک مدیرعامل اپل در مراسم رونمایی از آیفون ۷ در شهر سن‌فرانسیسکو اطلاعات مفصلی را در مورد این گوشی هوشمند در اختیار علاقمندان قرار داد. هر چند در حساب کاربری توییتر اپل که به تازگی فعال شده این اطلاعات زودتر از اعلام تیم کوک در معرض دید عموم قرار گرفته بود و همین مساله هیجان حضار برای شنیدن اظهارات کوک را کاهش داده بود.

در این مراسم از مدل جدیدی از ساعت اپل موسوم به سری ۲ هم رونمایی شد. در این مدل جدید امکانات تازه‌ای برای حفظ سلامت و برنامه ریزی تمرینات ورزشی در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. مدل ویژه‌ای از این ساعت موسوم به نایک+ هم برای استفاده دوندگان حرفه‌ای طراحی و عرضه شده است.

ساعت اپل و گوشی‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس از ۱۶ سپتامبر برای خریداری توسط علاقمندان عرضه می‌شوند،بنابراین تا هجوم کاربران برای خرید آیفون ۷ یک هفته‌ای وقت باقیست، البته برای پیش خرید این گوشی از امروز می‌توان اقدام کرد.

کاربران آیفون به جای هدفون‌های سیمی از هدفون‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند که با پورت لایتنینگ و مبدل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری سازگار است. از این پرت برای تبادل داده و شارژ گوشی هم استفاده می‌شود. گوشی‌های بی‌سیم آیفون که AirPod نام دارند برای ساعت جدید اپل هم قابل استفاده هستند.

مهم‌ترین تحول آیفون ۷ پلاس را شاید بتوان تغییر اساسی در دوربین‌های آن دانست که با دو لنز عرضه شده است. دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی درپشت این گوشی وجود دارند که یکی از آنها تله فوتو و زوم است و دیگری هم یک لنز عریض محسوب می‌شود.اپل اعلام کرده که از این طریق، امکان زوم اپتیکال دو برابر بدون از دست رفتن کیفیت اصلی تصاویر فراهم می‌شود.

دوربین آیفون ۷ هم دارای گشودگی دیافراگم F/1.8 بوده و لنز آن ۶ عنصره است و از لرزش‌گیر اپتیکال هم بهره می‌برد. در کنار دوربین اصلی، یک فلش LED چهار رنگ قرار دارد. همچنین یک حسگر لرزش نیز برای ممانعت از نورهای لرزان در ویدئوها در نظر گرفته شده است. اپل مدعی است که میزان تاخیر شاتر به ۲۵ میلی‌ثانیه کاهش یافته است. برای نخستین بار دوربین آیفون قادر به ثبت تصاویر با فرمت RAW هستند. دوربین فیس‌تایم اچ‌دی از رزولوشن ۷ مگاپیکسل بهره می‌برد. تیم کوک مدعی شده که دوربین‌های به کار رفته در آیفون‌های جدید یک استاندارد طلایی برای این صنعت محسوب می‌شود.

این ادعاها در شرایطی مطرح می‌شود که پیش از این شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اچ.تی.سی و هواووی گوشی‌های ضدآب یا گوشی‌هایی با لنزدوگانه عرضه کرده بودند.

از جمله دیگر امکانات جدید آیفون ۷ می‌توان به استفاده از بلندگوهای استریو، نصب تراشه ۶۴ بیتی و ۴ هسته‌ای A10 Fusion که توان پردازش آن ۴۰ درصد بیش از آیفون ۶ است، نصب سه نوع حافظه داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در آیفون ۷ اشاره کرد. آیفون ۷ و ۷ پلاس به ترتیب ۴.۷ و ۵.۵ اینچی هستند و هر دو طیف رنگی گسترده‌تری را پوشش می‌دهند.
کد مطلب: 45289
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام