۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۶

اطلاعات گوشی‌ هوشمند شما چقدر امن است؟

ایتنا - تقریبا یک‌دوم ایران از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و این کاربران باید برای حفظ امنیت اطلاعات خود به نکاتی ضروری توجه کنند.
اطلاعات گوشی‌ هوشمند شما چقدر امن است؟


اگرچه آماری رسمی از کاربران گوشی‌های هوشمند در ایران وجود ندارد اما طبق اظهارات مسئولان حداقل ۴۰ میلیون کاربر اسمارت‌فون در ایران وجود دارد که دانستن برخی نکات، برای حفظ امنیت اطلاعات این افراد ضروری است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طی سال‌های اخیر به دنبال پیشرفت تکنولوژی در کنار مزایای آن همواره مشکلاتی نیز وجود داشته و بسیاری افراد بابت آنچه در گوشی‌های خود ذخیره کرده‌اند دچار مشکلات متعدد شده‌اند. اما اگر می‌خواهید در این خصوص دچار مشکل نشوید باید مسائل متعددی را مد نظر قرار دهید.

تصاویر و فایل‌های شخصی
در گام اول احتمالا شما هم آلبومی از تصاویر و فیلم‌های خانوادگی روی گوشی یا تبلت خود دارید. اما باید توجه داشت حتی این فایل‌ها نیز ممکن است در کنار پیام‌های شما برای دیگران ارسال شوند.

اطلاعات تماس افراد
دفترچه تلفن یکی از امکاناتی است که همه ما از آن استفاده می‌کنیم. نام، شماره تماس و آدرس خانواده و دوستانتان در تلفن همراه شما ذخیره شده و ممکن است با هر پیامی که ارسال می‌کنید بخشی از آنها نیز ارسال شود.

اگر همواره در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی باشید و در کنار هر پیام، مکان خود رانیز ارسال کنید، غریبه‌های حاضر در شبکه نیز می‌توانند محل زندگی، کار و رفت و آمد شما را شناسایی کنند.

وقتی تصویر یا توضیحی از خودرو یا لوازم منزل خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید به همه حاضران شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌کنید که این اموال در محل زندگی یا کار شما قرار دارند.

اطلاعات مکانی
امروزه اکثر تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دوربین‌های عکاسی مجهز به دستگاه موقعیت‌یاب هستند و می‌توانند در کنار هر فایل و هر پیام، موقعیت فعلی شما را نیز ذخیره‌سازی کنند.

دستگاه‌هایی نظیر تلفن همراه، اطلاعاتی را در خود ذخیره می‌کنند که می‌تواند بیانگر وضعیت دستگاه و تنظیمات سیستم شما باشد، مانند شماره سیم‌کارت و مدل تلفن همراه، این اطلاعات می‌توانند در کنار پیام‌ها ارسال شوند.

برخی از پیام‌ها یا تصاویر ارسالی در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن هستند که شما در لحظه کجا هستید. مسافرت؟ طبیعت‌گردی؟ برای برخی تنها این نکته مهم است که در خانه نیستید.

خودتان دزد را دعوت می‌کنید
هرکسی که در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های شما را دنبال کند، می‌تواند با کنار هم گذاشتن این اطلاعات متوجه شود که شما در منزل یا محل کار چه اموالی دارید و در لحظه آیا شما آنجا هستید یا خیر. بنابراین سودجویان می‌توانند از روی اطلاعاتی که خودتان متشر می‌کنید به آسانی نقشه یک سرقت را طراحی کنند.

همین حالا از خود محافظت کنید
حال اگر شما هم از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنید این امکان وجود دارد که شما هم در معرض این مخاطرات قرار داشته باشید بنابراین چند ثانیه تامل کرده و همین حالا با ورود به منوی تنظیمات تلفن همراهتان، دسترسی نرم‌افزارها به اطلاعات مکانی خود را محدود کنید تا خطرات ناشی از افشای مکانتان برای عموم را کاهش دهید. در گوشی‌های اندرویدی با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانید بخش مربوط به نمایش مکان را غیرفعال کنید و در گوشی‌هایی با سیستم عامل ios نیز پس از مراجعه به قسمت privacy بر روی گزینه سرویس مکان‌یاب رفته و دسترسی آن را محدود کنید.
کد مطلب: 45422
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام