۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵

آرزوهای مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی

ایتنا - هوش مصنوعی به‌سرعت در حال شکل‌گیری به‌عنوان یکی از عرصه‌های مهم فناوری در عصر حاضر است. یک روز پس از اعلام همکاری جدید در زمینه هوش مصنوعی توسط آی‌بی‌ام، گوگل، فیس‌بوک و آمازون، اکنون مایکروسافت هم دوست دارد در این بازی وارد شود.
آرزوهای مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از toptechnews، مایکروسافت اعلام کرده است که سرگرم ایجاد یک واحد کسب و کار جدید در زمینه هوش مصنوعی است و «گروه هوش مصنوعی و پژوهش مایکروسافت» نام دارد. رهبری این گروه را هری شوم (یکی از پژوهشگران مایکروسافت) برعهده خواهد داشت.

آقای شوم بر ۵ هزار دانشمند کامپیوتر، مهندس و دیگر کارمندان نظارت خواهد داشت و بنابر اعلامیه‌ای که مایکروسافت منتشر کرده، هدف همگی آنها، تمرکز بر تلاش‌های مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی خواهد بود. این واحد روی تمام جنبه‌های هوش مصنوعی و به‌کار بردن آن در محصولات مایکروسافت از جمله برنامه‌ها، خدمات و زیرساخت کار خواهد کرد.

آقای شوم در برخی از بزرگ‌ترین تلاش‌های مایکروسافت از همان ابتدای پژوهش مربوطه دخیل بوده است؛ از جمله توسعه موتور جست‌وجوی بینگ، و همچنین کوشش‌های این شرکت در زمینه بینایی و گرافیک کامپیوتری. اتفاقاً مایکروسافت درنظر دارد در سال‌های در پیش رو، اولویت خود در زمینه هوش مصنوعی را، روی این زمینه متمرکز نماید.

آقای شوم در بیانیه‌ای گفته است: «این شرکت از زمان آغاز “پژوهش مایکروسافت” سرگرم کار روی هوش مصنوعی بوده و با این وجود، تنها توانسته است در دریای بیکران قابلیت‌های هوش مصنوعی، تنی به آب بزند.»


وی می‌افزاید: «حرکت امروز، نشانگر تعهد مایکروسافت در به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی و استفاده از آن برای ایجاد تحول در زندگی روزانه مردم و تبدیل جهان به مکان بهتری برای زندگی است.»
 
کد مطلب: 45743
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام