۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱

انتشار اسناد بنیاد هیلاری کلینتون در وب

ایتنا - اسناد منتشر شده‌ای که بر علیه هیلاری کلینتون در وب منتشر شده‌اند، ممکن است به طرفدارانش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا لطمه بزند.
انتشار اسناد بنیاد هیلاری کلینتون در وب


در حالی که ویکی‌لیکس وعده داده در آینده اسنادی را علیه هیلاری کلینتون در اینترنت منتشر می‌کند، هکری با نام مستعار Guccifer 2.0 فایل‌هایی را با همین موضوع در فضای مجازی پخش کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این هکر مدعی است فایل‌هایی که در اینترنت پخش کرده از سرورهای بنیاد کلینتون به دست آمده‌اند. وی افزوده که بسیاری از کاربران از وی خواسته بودند دست به چنین کاری بزند و منتظر این افشاگری بوده‌اند.

وی در وبلاگ خود تصریح کرده که با هک کردن سرورهای بنیاد کلینتون صدها هزار سند و همین‌طور اطلاعاتی در مورد پول‌های اهدا شده به این بنیاد را به دست آورده است. وی امنیت این سرورها را نیز بسیار ضعیف دانسته و افزوده که تنها با صرف زمان و بررسی این سرورها توانسته به آن‌ها نفوذ کند.

علی‌رغم این ادعاها برخی منابع مستقل می‌گویند این فایل‌ها مربوط به بنیاد کلینتون نیست. زیرا اگرچه برخی از این فایل‌ها حاوی داده‌های واقعی هستند، اما اکثر آن‌ها مربوط به فعالیت‌های هکری قبلی Guccifer 2.0 و از جمله نفوذ به کمیته ملی دموکراتیک و کمیته پیکار دموکراتیک برای کنگره هستند. هک‌های یادشده قبلا به روس‌ها نسبت داده شده بودند.

برخی از این اطلاعات هم قبلا به طور عمومی موجود بوده‌اند و برخی از آن‌ها هم بازسازی‌هایی به منظور تبلیغات به نظر می‌رسد. اما رویدادهایی از این دست می‌تواند به محبوبیت هیلاری کلینتون برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری آسیب بزند.

مدیران ارشد این بنیاد هم ادعای هک شدن داده‌های خود را تکذیب کرده‌اند و می‌گویند هیچ شواهدی در این زمینه در دسترس نیست و نیروهای انتظامی هم به شواهدی در این زمینه دست نیافته‌اند.

با این حال برخی اسناد موجود در این مجموعه نشان‌دهنده کمک‌های کلان شرکت‌های تجاری به برخی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره است. در ازای این کمک‌ها قوانینی با حمایت جمهوری‌خواهان در کنگره تصویب شده که به نفع شرکت‌های تجاری مذکور بوده است. در بخش دیگری از این اسناد اسامی افرادی که از کمیته دموکرات‌ها کمک‌هایی دریافت کرده‌اند همرا با اسامی بانک‌های پرداخت‌کننده پول و .. درج شده است.

در فهرست دیگری با نام hfscmemberdonationsbyparty6101 فهرست افرادی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات درج شده که به واسطه بانک‌ها و برخی موسسات مالی کمک‌هایی را از احزاب یادشده دریافت کرده‌اند.
کد مطلب: 45818
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام