۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱

فیس‌بوک کلمات عبور مسروقه کاربران خود را از بازار سیاه اینترنت می‌خرد

ایتنا - فیس‌بوک با حضور در بازار سیاه آنلاین، پسوردهای دزدیده شده کاربران خود را می‌خرد.
فیس‌بوک کلمات عبور مسروقه کاربران خود را از بازار سیاه اینترنت می‌خرد


کارکنان فیس‌بوک با حضور در بازار سیاه آنلاین کلمات عبور مسروقه کاربران خود را خریداری می‌کنند. هدف از این کار ارتقای امنیت این شبکه اجتماعی اعلام شده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سوفوس، الکس استاموس مدیر امور امنیتی شرکت سوفوس در این مورد گفته است: استفاده مجدد از کلمات عبور هک شده که در بازارهای سیاه هم پخش شده‌اند، یکی از دلایل اصلی آسیب دیدن کاربران اینترنت و به خطر افتادن امنیت آنهاست و به همین علت فیس‌بوک در تلاش است با خرید و مطلع شدن از ماهیت این کلمات عبور جلوی استفاده مجدد از آنها را بگیرد.

فیس‌بوک با اطلاع از این کلمات عبور و شناسایی کاربران آنها می‌تواند به ده‌ها میلیون کاربر در مورد خطرات استفاده از چنین کلمات عبوری هشدار دهد و مانع از سوءاستفاده‌های هکرها شود.

پیش از این نیز اخباری در مورد این نوع فعالیت‌های فیس‌بوک منتشر شده بود. از جمله در سال ۲۰۱۳ و بعد از نفوذ هکرها به سرورهای شرکت ادوبی و سرقت کلمات عبور کاربران ، یک گروه امنیتی از فیس‌بوک با بررسی داده‌های نشت کرده به وب تلاش کرد کاربرانی را که از یک کلمه عبور واحد برای لاگین به ادوبی و فیس‌بوک استفاده می‌کردند را شناسایی کند و به آنها در مورد ضرورت تغییر کلمه‌های عبورشان هشدار دهد.

در این مورد فیس‌بوک کلمه عبور کاربرانی که در هر دو سایت از یک کلمه عبور استفاده می‌کردند را قفل کرد و از آنها خواست این کلمه‌ها را تغییر دهند. در آن زمان بسیاری حیرت کردند که فیس‌بوک چگونه توانسته این افراد را شناسایی کند و حالا مشخص شده که حضور فیس‌بوک در بازار سیاه عامل این موفقیت بوده است.
کد مطلب: 46444
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام