۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵

مخالفان بی‌طرفی اینترنت نظارت ارتباطات در آمریکا را به دست می‌گیرند

ایتنا - کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مهم‌ترین نهاد رگولاتوری ایالات متحده در حوزه مخابرات و اینترنت محسوب می‌شود.
مخالفان بی‌طرفی اینترنت نظارت ارتباطات در آمریکا را به دست می‌گیرند


دونالد ترامپ رییس‌جمهور منتخب آمریکا افرادی را برای هدایت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در نظر گرفته که دشمن بی‌طرفی اینترنت محسوب می‌شوند.


به گزارش ایتنا از فارس، این کمیسیون که مهم‌ترین نهاد رگولاتوری ایالات متحده در حوزه مخابرات و اینترنت محسوب می‌شود تا به حال از بی‌طرفی اینترنت که به معنای مخالفت با تحمیل هزینه‌های کلان به کاربران برای دسترسی به خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر بوده خودداری کرده بود و در برابر ادغام شرکت‌های بزرگ فناوری و مخابراتی با هدف کاهش انحصارطلبی تجاری و جلوگیری از سخت‌تر شدن فضای رقابت برای شرکت‌های کوچک مقاومت می‌کرد.

اما با تغییرات احتمالی در این کمیسیون احتمال تغییر این سیاست‌ها بسیار بالاست. Jeff Eisenach اقتصاددان و Mark Jamison لابی‌گر سابق شرکت اسپرینت توسط گروه انتقالی ترامپ برای سیاست‌گذاری کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا انتخاب شده‌اند و هر دوی این افراد با برخی قوانین فعلی صنعت مخابرات مخالفند و از ادغام غول‌های دنیای فناوری نیز حمایت می‌کنند.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا متشکل از پنج کمیسیونر است که یکی از آن‌ها به عنوان رییس کمیسیون از سوی ریییس‌جمهور منصوب شده و توسط سنا تایید می‌شود. تنها سه نفر از این کمیسیونرها می‌توانند عضو یک حزب سیاسی باشند و طبیعی است که انتخاب رییس این کمیسیون توسط ترامپ می‌تواند توازن را به نفع جمهوری‌خواهان بر هم بزند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که این تحولات به معنای پایان دوران بی‌طرفی اینترنت است. بر اساس قوانین فعلی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت باید با تمامی حجم‌داده‌های در حال تبادل رفتار یکسانی داشته باشند و نباید سرعت دسترسی کاربران به محتوای تحت وب را بر اساس هزینه پرداختی تغییر دهند. قوانین فعلی به نفع شرکت‌هایی مانند گوگل است که خدمات تحت وب ارائه می‌دهند، اما خودشان سرویس‌دهنده اینترنت یا اداره‌کننده آن نیستند، طبیعی است که تغییر این شرایط با واکنش گوگل مواجه خواهد شد.
کد مطلب: 46614
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام