۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

درخواست فیس‌بوک از کاربران برای مقابله با شناسه‌های خبری جعلی

ایتنا- فیس‌بوک از کاربران درخواست کرد تا به منظور مقابله با شناسه‌های خبری جعلی به کمکش بیایند.
درخواست فیس‌بوک از کاربران برای مقابله با شناسه‌های خبری جعلی


فیس‌بوک قصد دارد بخشی جداگانه برای نمایش اخبار منتخب خود ایجاد کند و در آن تنها اخبار موثق و واقعی را منعکس نماید. محتوای این بخش با همکاری ناشران اخبار موثق و حرفه‌ای و سایت‌های خبری شناخته ‌شده تأمین می‌شود و امکان نشر اخبار سایت‌های تقلبی و شناخته ‌نشده در آن وجود ندارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، قرار است در آینده برای پالایش اخبار ارسالی کاربران و جلوگیری از قرار گرفتن اخبار جعلی در بخش روندهای خبری هم تمهیداتی اندیشیده شود.
آخرین گزینه‌ای که به فیس‌بوک(Facebook) اضافه‌ شده، یک قابلیت و ویژگی آزمایشی بسیار عالی و منحصر به‌ فرد به نام قابلیت شناسایی اخبار جعلی است.

Chris Krewson، یکی از ویرایشگران انتشارات فیلادلفیا (Philadelphia)، یک ماژول نظرسنجی در زیر یکی از پست‌های فیلادلفیا اینکوایرر (Philadelphia Inquirer) قرار داده و در آن پست، از یک فرد ملی‌گرای سفید (و معروف به پسته فروش) که دارد کارش را از دست می‌دهد، سخن به میان آورده است.
در این نظرسنجی، آمده بود که فکر می‌کنید تا چه حد در این لینک، سخنان جعلی و بیهوده به‌کاررفته است؟ پنج گزینه برای انتخاب وجود داشت: "ابداً"، "کمی"، "تا حدودی"، "خیلی زیاد" و "کاملاً". اما با کلیک کردن روی دکمه X، ماژول از این حالت خارج می‌شد.


در اواخر ماه نوامبر، Mark Zuckerberg به شرح این سؤال پرداخت که برای این‌ که فیس‌بوک بتواند از شر این خبرهای جعلی راحت شود، چه‌کارهایی انجام داده، از جمله این کارها می‌توان به بهبود قابلیت الگوریتم برای تشخیص و گزارش سریع و آسان این خبرهای جعلی اشاره کرد. او اشاره‌ای به این موضوع نکرد که این شرکت، می‌خواهد از مردم درخواست کند تا برای مقابله با این خبرها، به فیس‌بوک کمک کنند.

طبق گفته‌های تک کرانچ (TechCrunch )، درخواست مورد بحث ممکن است، کمی عجیب باشد. چون این خود کاربران هستند که به شبکه‌های اجتماعی هجوم می‌آورند و این شبکه‌ها را از خبرهای جعلی خودشان پر می‌کند. فیس‌بوک در TC تأیید کرد که بدون هیچ شکی این قابلیت را آزمایش می‌کند.

اخبار مورد تأیید فیس‌بوک در بخشی موسوم به Collections گنجانده می‌شوند و در آن اخبار اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... رسانه‌های مشهور درج می‌شوند. فیس‌بوک همچنین به دنبال شکایت حقوقی از برخی سایت‌های منتشرکننده اخبار تقلبی و افراد فعال در این زمینه است و قرار است شکایت از آنها را در روزهای آینده تقدیم دادگاه کند.

کارشناسان فیس‌بوک هم‌اکنون در حال بررسی هفت طرح پیشنهادی برای مقابله با انتشار اخبار جعلی‌اند. تحقیق و بررسی جدی‌تر محتوای منتشر شده، تائید اعتبار این اخبار و اضافه کردن برچسب جعلی به اخباری که در حال همرسانی گسترده در فیس‌بوک هستند، ازجملۀ این راهکارها است.
 
کد مطلب: 46859
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام