۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
واعظی:

شبکه ملی اطلاعات محدودیت سرعت ندارد

ایتنا- واعظی: سرعت،کیفیت و تعرفه پایین از نتایج شبکه ملی اطلاعات است.
شبکه ملی اطلاعات محدودیت سرعت ندارد


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات محدودیت سرعت ندارد، گفت: سرعت،کیفیت و تعرفه پایین از نتایج شبکه ملی اطلاعات است.


به گزارش ایتنا از تسنیم، محمود واعظی درباره وضعیت شبکه ملی اطلاعات به خانه ملت گفت: این طرح جزو منویات مقام معظم رهبری است که فاز اول این شبکه در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و از همین‌رو با بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات ما شاهد تحولات چشمگیری در زمینه‌های سرعت، کیفیت و تعرفه پایین بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات بیش از ۱۴ سال است که در کشور مطرح است،گفت: تمام دولت‌ها و وزرای ارتباطات، به دنبال اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات بودند و این در حالی است که بنده نیز این موضوع را در اولویت های برنامه کاری خود قرار دادم و خوشبختانه امسال توانسته‌ایم در هفته دولت فاز اول این شبکه را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان، یادآورشد: شبکه ملی اطلاعات منجر به ایجاد اشتغال می‌شود و بطورکلی این شبکه نیازمندی مردم را در داخل کشور به نحو کارآمدی دربرمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش طرح شبکه ملی اینترنت در کشور ما از اواخر سال ۱۳۸۴ مطرح شد و مهم‌ترین دلیل پیاده‌سازی این شبکه درآن سال کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد. در سال ۱۳۸۵ قرار شد پرو‍‍ژه اینترنت ملی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران انجام شود.
در سال ۱۳۸۶ نیز همین موضوع تکرار شد و این‌بار برنامه‌های عملیاتی راه‌اندازی وبهره برداری اینترنت ملی در سال های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ در هیات وزیران تصویب شد. اما شبکه ملی اینترنت در سال ۱۳۸۹ با نام جدید شبکه ملی اطلاعات به صورت جدی‌تر مطرح شد به طوری که کلیات موضوع در ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه مطرح شد.

شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم که قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه کامل شود در سالروز روز جهانی ارتباطات و چهارمین جشنواره فاوا مورد توجه دبیر کل اتحادیه جهانی قرار گرفت و واعظی وزیر ارتباطات همواره بر این تاکید داشت که می‌توان امکان ارائه سرویس را در این شبکه در زمان پیش‌بینی شده فراهم کند.

همچنین در سال ۹۳ با پیشرفت شبکه ملی اطلاعات وآماده سازی زیر ساخت‌های راه اندازی این شبکه، توسعه در پهنای باند و ارتقای‌ نسل‌های تلفن همراه نیز انجام شد و افزایش پهنای باند قبل از راه اندازی این شبکه مورد انتقاد برخی مسئولین قرار گرفت اما محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات همواره براین تاکید داشت که نمی‌توان جلوی پیشرفت را گرفت.
کد مطلب: 46896
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا محدودیت سرعت ندارد؟ چون محدودیت دسترسی به اطلاعات دارد. این شبکه قراره رسما اینترنت رو هم میلی بکنه.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام