۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۰

امکان حذف تبلیغات آزاردهنده در فیس‌بوک

ایتنا- طرح آزمایشی فیس بوک، به کاربران این امکان را می‌دهد که تبلیغات ناراحت کننده را مخفی کنند.
امکان حذف تبلیغات آزاردهنده در فیس‌بوک


گاهی اوقات ممکن است تبلیغات موجود در فیس بوک، برای افراد آزاردهنده باشند، اما این اوضاع، وقتی بدتر می‌شود که تبلیغات، به مشکلات و مصیبت‌های موجود در زندگی کاربران، ربط داشته باشند. مثلاً اگر فردی کودک خود را از دست داده باشد، پرواضح است که دیدن محصولات مرتبط با کودکان برای او دردناک خواهد بود و فیس بوک می‌خواهد این شرایط را به نحوی تغییر دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، قابلیتی که این شبکه اجتماعی به‌صورت آزمایشی پیش‌بینی کرده، به افراد امکان می‌دهد تا بتوانند تبلیغات ناراحت کننده را مخفی کنند. در حال حاضر، گزینۀ گام بوک، به بلاک کردن تبلیغات الکلی محدود شده است.

البته ممکن است این قابلیت از نظر مالی برای فیس‌بوک مشکلاتی را به همراه داشته باشد، چون افراد بدون این‌که تبلیغات را مشاهده کنند، آن را پاک می‌کنند و بدین صورت تبلیغات تا مقدار زیادی محدود خواهد شد و این امر برای شرکت‌های مختلف، خوشایند نخواهد بود.
اقدام مورد بحث، تنها بخشی از اصلاحاتی است که فیس‌بوک می‌خواهد آن را اجرایی کند. در واقع فیس بوک تمایل دارد که کاربران با آسودگی و سهولت بیشتری بتوانند تبلیغاتی که دوست ندارند را مخفی کنند.

یکی از راهکارها و تمهیدات بسیار خوب پیش‌بینی شده، این است که افراد برای دیدن تبلیغات، به بخشی تحت همین عنوان بروند. این طرح فقط در سطح اجرای آزمایشی است و در نتیجه اجرای گسترده‌تر آن، به موفقیت طرح بستگی دارد. با این حال، مخفی کردن تبلیغات، یک تغییر بزرگ در فیس‌بوک به شمار می‌رود. این غول شبکه‌های اجتماعی، قصد دارد کاری کند که افراد، تبلیغاتی که دوست دارند را مشاهده کنند اما متأسفانه نمی‌توان به‌طور کامل تبلیغات ناخواسته را حذف کرد.


همچنین این کار فیس بوک، نشان دهندۀ آن است که درآمد حاصل از تبلیغات کوتاه مدت، همه چیز نیست و رضایت کاربران در سطوح بسیار ارزشمندتر و بالاتری قرار دارد. چون اگر کاربر از تبلیغاتی که روی صفحه فیس‌بوک می‌آید، آزرده شود ممکن است چند بار تحمل کند، اما بالاخره کاسۀ صبرش لبریز می‌شود و فیس‌بوک را ترک می‌کند.

به همین خاطر باید در این طرح، بازخوردها و نظرات مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا هم ایرادات و اشکالات مربوط به این طرح به‌طور کامل حل شود و هم کاربران بتوانند، پیشنهاد‌هایی ارائه دهند که برای آینده، مفید و سودمند واقع شود.
 
کد مطلب: 47040
نام شما
آدرس ايميل شما


smira
feedback
Iran, Islamic Republic of
همش به درد نخوره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام