۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۸

ویژگی جدید گوگل‌مپس

ایتنا - اکنون کاربران سوار بر ویلچر می‌توانند مطلع شوند که آیا یک مکان قابل دسترسی با ویلچر هست یا نه.
ویژگی جدید گوگل‌مپس


«آیا می‌توانم وارد این ساختمان بشوم؟»
شاید این پرسش معمولی برای شما نباشد؛ اما برای بیش از سه میلیون کاربر سوار بر ویلچر که تنها در ایالات متحده وجود دارند، باید جدی گرفته شود.


در همین ارتباط و به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از techcrunch، اکنون گوگل مپس تلاش می‌کند تا به چنین پرسشی پاسخ بدهد. بدین ترتیب، اکنون در بخش (Amenities) یک مکان، یادداشتی با عنوان «قابل دسترسی برای افراد سوار بر ویلچر» وجود خواهد داشت.
گفتنی است اطلاعات دسترسی ویلچر برای تمام مکان‌ها نمایش داده نخواهد شد؛ چرا که این اطلاعات هنوز به طور کامل وجود ندارد.

هرچند سازمان‌هایی همچون ویل‌مپ (Wheelmap)، مدتی است که دست به جمع‌آوری چنین اطلاعاتی زده‌اند؛ اما برای شهرهای عمده هم، اطلاعات زیادی وجود ندارد؛ چه برسد به تمام جهان.

به همین خاطر، گوگل تصمیم گرفته است از راهنمایی افراد محلی استفاده کند؛ یعنی کاربرانی که در ازای داشتن دسترسی به ویژگی‌های جدید، اطلاعات مربوط به چنین مکان‌هایی را در اختیار گوگل قرار می‌دهند؛ اما چنین کاری به زمان احتیاج دارد.


گفتنی است رهبری این تلاش را ریو آساکا (Rio Asaka) و به عنوان بخشی از «۲۰ درصد زمان» بر عهده دارد. منظور از ۲۰ درصد زمان، سیاستی است که گوگل در برابر کارکنان خود در پیش گرفته، تا یک روز در هفته را روی پروژه‌های جانبی و شخصی خودشان فکر کنند.

با اینکه قانون بسیاری از کشورها در خصوص افراد ناتوان جسمی، ساختمان‌سازها را ملزم می‌دارد تا بناهای جدید از دسترسی ویلچر برخوردار باشند، اما ساختمان‌هایی که تا پیش از به تصویب رسیدن این قوانین ساخته شده‌اند، شاید دسترسی ویلچر نداشته باشند.
در شهرهای عمده جهان که بسیاری از ساختمان‌ها دهه‌ها پیش در آنها ساخته شده‌اند، دسترسی ویلچر امر چندان معمولی نیست.
 
کد مطلب: 47050
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام